Ik denk dat ik zot word, of paranoia.. ik weet het niet... Help?

Een hele lijst, maar ik moet het ergens kwijt. Ik weet niet of dit allemaal symptomen zijn van iets of heb ik zoveel miserie?

Blinde vlekken in mijn zicht, gevolgd door hoofdpijn, ik zie soms troebel, dubbel en soms is het net alsof alles dat fel gekleurd/belicht is veel intenser is. Bv. als ik televisie kijk, zie ik de fellere kleuren 'uit' de tv komen.
Ik hoor soms stemmen. Mijn naam vooral.. Ik zie soms dingen anders dan dat ze zijn. (Soms denk ik zelfs hallucinaties.. )

Sinds vorige week heb ik last van oorsuizingen. Dit gebeurt enkel als ik savonds in mijn bed lig en probeer te slapen.
Het is een stil eentonig constant geluid, maar plots (soms na 5 minuten, soms heel erg snel) word het in een fractie van een seconde heel erg luid, komt er een soort van electrisch geluid/gevoel erbij en een soort van storing. Ook hevige pijn in mijn achterhoofd en tintelingen van mijn borst tot in mijn hoofd en tong.
In amper een halve seconde schud ik mijn hoofd of spring ik recht, en is het over, maar na enkele seconden/minuten keert het terug.

Laatste tijd ook heel erg vergeetachtig (Midden in een zin woorden kwijt, zelfs niet meer weten/beseffen dat ik aan het praten was of wat er gebeurt, 4x naar beneden om bv. sigaret te halen, maar telkens totaal vergeten.)

Maagstreek/ borstbeen voelt raar aan, soort van druk of net alsof ik misselijk ben, maar wat ik ook doe of eet ik moet nooit kotsen.
Heel erg 'down' en soms heel erg futloos.

Ik weet echt niet wat er scheelt met mij.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

Ben je hier al mee naar een dokter geweest,dat os stap 1,die zal je wss doorsturen naar een psycholoog en nee dat is niks om je voor te schamen !!!
Gewoon doen en schijt hebben aan mensen die je daarop beoordelen ;-)
Sterkte !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik je medicijnen ergens voor? Sommige kunnen heel vervelende bijwerkingen hebben. Of gebeuren er dingen in je leven waar je niet happy mee bent, dat het daarom uit in lichamelijke klachten?
Ik zou zeker met deze klachten naar de huisarts gaan en jezelf zeker serieus nemen. Heel veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het klinkt naar mijn idee als stress en misschien hooggevoeligheid (kan ook door stress komen).

Ik heb zelf ook veel van zulke klachten en hyperventilatie/paniekerig, ook soms 'gekke dingen zien' maar ik probeer ze tegenwoordig met een korreltje zout te nemen. Juist als dat lukt nemen mijn klachten een beetje af.

Hier staan volgens mij ook aardig wat van jouw genoemde symptomen bij: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/leven/8081-stress-symptomen.html
Maar naar een dokter gaan kan vast geen kwaad ;) Die verklaart je niet meteen voor gek hoor ;)
Ik ken trouwens best veel mensen die ook al die symptomen ineens hadden en zij zijn er allemaal vanzelf weer vanaf gekomen.
Maar ik ben geen dokter natuurlijk. Ik zou even langs gaan als ik jou was :).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je precies scheelt weet ik ook niet - ik denk zelfs dat een dokter of psycholoog ook nog een aardige kluif aan je kan hebben - maar het gaat in elk geval absoluut niet goed met je.

Dat kan een lichamelijke oorzaak hebben, maar ook een psychische (iets heftigs meegemaakt ?), of zelfs een bijwerking zijn van medicijnen of andere middelen die je gebruikt. In elk geval is er meer dan genoeg reden om je eens helemaal goed binnenstebuiten te keren en de oorzaak te achterhalen, zodat er naar een oplossing gezocht kan worden. Want als je er niks aan doet, steven je in no time op een psychose af (of erger als het lichamelijk is), en dan is het een hele lange weg terug.

Ik zou geen tijd meer verspillen en vandaag nog met je klachten naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mee eens, dit is typisch een geval voor de dokter.
Zulke vragen moet je hier niet stellen.De meeste personen hier hebben niet geleerd om daar een zinnig antwoord op te geven.Voor medische vragen moet je toch echt naar een dokter.Iemand kan wel dezelfde klachten hebben gehad als wat jij hebt,maar dit wil nog niet zeggen dat jij geholpen bent met dezelfde behandeling/Wat als iemand zegt dat hij precies dezelfde klachten heeft gehad en zegt dat hij ervan af is gekomen door dagelijks 2 minuten met zijn hoofd tegen de muur te slaan?Volg jij dit advies dan op?Ik raad je aan een specialist op te zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
herken je een aantal van onderstaande symptomen.......?

Tintelingen, doof gevoel, brandend gevoel in armen, benen, handen en/of voeten, zenuwpijn, op “watten” lopen, uitvalsverschijnselen
Concentratiestoornissen, geheugenproblemen
Afasie: niet op de juiste woorden kunnen komen, verkeerde woorden gebruiken, verspreken
Ataxie: onverklaarbaar vallen, of ergens tegen aan lopen, verlies van positiegevoel, onhandig zijn, dingen uit je handen laten vallen, dingen omgooien, struikelen, moeilijk lopen
Psychisch:
Depressie, dementie, nervositeit, psychose, paranoia, geïrriteerdheid, prikkelbaarheid, verwardheid, gedragsveranderingen
Overig:
Spierpijn en krachtsverlies
Glossitis (ontstoken tong), branderige, pijnlijke of prikkelende tong, gevoelige mond
Vermoeidheid, slaperigheid, zwakte
Misselijkheid, verlies van eetlust, gewichtsverlies
Menstruatieklachten, zoals uitblijven menstruatie, hevige menstruatie, te lange menstruatie, verergerde menstruatiepijn
Gewrichtsklachten
Kortademigheid, benauwdheid, hartkloppingen
Duizeligheid
Bleekheid van de huid
Het koud hebben
Impotentie
Onvruchtbaarheid
Haaruitval
Veranderingen in gezichtsveld, wazig zien
Darmklachten
Incontinentie en/of vaak plassen
Hoofdpijn

(ik heb het gewoon ff gekopieerd, zonder onderscheid tussen m/v te maken)

check onderstaande site eens! je moest een weten wat vitamines, en het gebrek daaraan, met je doen!

sucessss!