Vrijdag moet ik voor meer dan 100 mensen zingen en ik ben heel erg verkouden! Wat moet ik doen?

Heeft iemand tips om van deze stomme verkoudheid af te komen? Ben hopeloos. Mijn stem klinkt heel slecht. Ik kan zo echt niet zingen.... voor publiek! Heeft er iemand een gouden tip? Bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (8)

Probeer Kaloba. Heeft bij mij snel geholpen tegen een best ernstige verkoudheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Honing met Melk(Volgens mij:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
was dat niet voor keelpijn? :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oja hihi :P
Zuinig zijn op je stem; weinig praten de komende dagen.
Honing is daarnaast goed voor je keel.
Je zou een stoombadje kunnen maken met wat munt of eucalyptus, en daar met je hoofd boven gaan hangen, met een theedoek over je hoofd zodat de stoom niet weg kan. Daar komt het allemaal een beetje 'los' van zegmaar.
Hopelijk kom je iets tegen wat werkt, succes vrijdag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed idee. dankje!
Als je je echt zorgen maakt om je stem kun je het beste even advies inwinnen bij huisarts en/of apotheek. Zij weten het toch het beste. Gebruik in ieder geval tot vrijdag je stem niet te veel.
Sterkte en succes vrijdag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thee met honing!
brood met honig!
alles met honing
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Warm houden, die keel.
En goed slapen/rust. Alle energie voor de genezing.
En damp-baden: hoofd onder een handdoek met heet water en dampo, zeker 10 minuten per keer.

Succes vrijdag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tip van een kno-arts en ik geef deze tip tegenwoordig aan iedereen: meng in 1 liter lauw water 1 afgestreken eetlepel zout. Pak een leeg platic flesje met zo'n tuitdop (bv van spa blauw). Giet het zoute water erin. Hang boven de wadbak, druk 1 neusgat dicht en knijp krachtig het water in je andere neusgat. Doe dit 2x en dan over naar je andere neusgat. Herhaal het proces 3x per dag. Water is 2 dagen te bewaren.
Daarnaast stomen.

Sterkte en veel plezier met zingen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
warme melk met honing en thee met honing en tijdens het zingen een honingdropje achter je kiezen om het gemeerd te laten verlopen... zing goed in met de toonladders en forceer je stem niet. ga zo hoog als je ongeforceerd kunt gaan...