Hoe kun je je wapenen tegen mensen die je ''gek'' aankijken omdat je ''normaal'' met homo's omgaat?

ik ken een paar homoseksuele mannen, waar ik gewoon mee omga. Ik weet van hen dat ze homo zijn, maar dat veranderd voor mij niks eigenlijk. Ik doe niet afstandelijk, ik ga gewoon normaal met ze om.. nu gaan mijn andere vrienden zeggen dat ik ook homo ben.. buiten het feit dat ik enorm boos kan worden van het feit dat mensen homo als scheldwoord gebruiken, voel ik me ongemakkelijk op zo'n moment omdat homo zijn zo ''apart'' lijkt tegenwoordig.. De meeste mensen doen er zo lacherig over etc. Nu wil ik meteen zeggen dat ikzelf op meisjes val, dus ik ben géén homo. Maar hoe wapen ik mij tegen ''vrienden'' die steeds de draak met mij steken omdat ik mensen die homoseksueel zijn normaal behandel..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Dit afkeurenswaardige gedrag van die mensen zegt iets over die mensen en niet over jou. Wees blij dat ze hun ware aard tonen (hoe jammer het ook is) en trek je conclusies.
Hoe hoeft je voor zulk stom gedrag niet te verdedigen. die mensen zijn bekropen en kortzichtig in hun blikveld en jij kan alleen maar het goede voorbeeld geven (en dat doe je al, door iemand die homo is niet te veroordelen of anders te beoordelen)

Toegevoegd na 40 seconden:
Goed zo!!!!!

Toegevoegd na 3 minuten:
je hoeft je niet voor zulk gedrag...
iemand die homo is niet te veroordelen of anders te behandelen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Stel voor uzelf vast wie uw vrienden en vriendinnen zijn.
En scheidt het kaf van het koren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je schrijft zelf al vrienden tussen aanhaaltekens. Dus trek je conclusie en kies echte vrienden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Totaal negeren!!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet je niet wapenen tegen ze. Je moet juist jezelf blijven en open naar ze. Dan is de kans groter dat ze in gaan zien hoe dom hun eigen gedrag is en kunnen ze van jou leren dat het je ego en je trots niet schaadt als je andere mensen respecteert als mens ipv hun geaardheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slaan, dan houden ze wel op als praten niet helpt:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
domme mensen weren zich met wapens....
verstandige mensen weren zich met woorden...
wijze mensen ontwapenen zich met liefde....

zegt genoeg toch...?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jij kan er niets aan doen dat hun een beperkte herseninhoud bezitten .
stel ze voor aan de homo's dan krijgen ze mischien toch een ander beeld.
de meeste die zich het felst tegen homo's afzet heeft zelf ook
homosexuele trekjes die die op zo'n manier weg probeerd te drukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is inderdaad heel raar! Het gekke is, als ik als vrouw met twee homo mannen omga omdat zij gewoon heel gezellig zijn, dan accepteert iedereen het wel. Wat ik denk is, dat dat nooit veranderd! Nederlanders zijn zogenaamd zo tolererant, maar oh wee, als iets anders is dan "normaal", dan is er wel iets aan de hand. Niets van aantrekken! Gewoon omgaan met jou VRIENDEN, want dat is de juiste benaming.

Toegevoegd na 3 minuten:
ik bedoel natuurlijk "tolerant", beetje te snel getypt