Hoe gaat/voelt het inbrengen van een sonde?

ik krijg binnenkort een sonde voor het toedienen van laxeermiddelen omdat het drinken ervan niet gaat...

iemand ervaring met het inbrengen van dat ding? ik zie er vooral tegenop omdat ik niet weet hoe "erg" dat is...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Had ooit meerdere dagen een sonde voor en na een operatie. Ik zal je zeggen wat ik vervelend vond: het gevoel van dat ding in mijn keel... dat vond ik vanaf het begin lastig. Het inbrengen was zo gepiept. Het eruit halen heerlijk!

STERKTE!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
met een beetje geluk hoef ik hem maar heel kort in. er moet 4 liter spul doorheen, dat is alles. daarna mag ie er hopelijk weer uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je!

Andere antwoorden (3)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Merk je helemaal niets van, ook niet als die er zit. Ik heb het ook gehad, zat er voor ik er erg in had.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is niet zo heel erg als er een sonde wordt ingebracht
probeer je te ontspannen en te slikken desnoods met een beetje water dan glijdt hij makkelijk naar binnen
suc6
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klinkt niet al te moeilijk... ;-)