Waarom wordt men vaak als eerste grijs bij de slapen en niet bijvoorbeeld bovenop zijn hoofd?

Niet dat ik er al last van heb, gelukkig!! Ik ben er alleen benieuwd naar.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.3K

Het beste antwoord

Dat is helemaal een interessante vraag, als je je beseft, dat het kaal worden wèl vaak op de kruin begint. Precies het tegenovergestelde.

Maar ik denk dat het niet juist is zoals je het stelt.

citaat van gezondenzo.net
"Melanine is het pigment waaraan haren hun kleur ontlenen. Melanine bevat allerlei mineralen, waaronder ijzer, zink en magnesium. De manier waarop je grijs wordt is afhankelijk van melanine en de in melanine aanwezige mineralen. Zo worden sommige mensen gelijkmatig grijs, terwijl het bij andere lokaal begint (o.a. rond de kruin of bij de slapen). Bij sommige mensen behoudt een deel van de haren de oorspronkelijke haarkleur, terwijl de rest vergrijst. Sommige mensen worden spierwit of witgrijs, andere worden zilvergrijs, antracietgrijs of zwartgrijs."

Dat laatste klopt met mijn waarnemingen in mijn directe omgeving. Ik zie mensen waar het in de "kuif" begint terwijl de slapen nog de natuurlijke kleur hebben, en ook mensen die heel gelijkmatig grijs worden.

Van de laatste groep hier een aardig voorbeeld: je ziet duidelijk dat Obama gelijkmatig grijs wordt, of in ieder geval plukjes grijs die gelijkmatig verdeeld zijn.
Rechts voor zijn verkiezing toen hij nog riep "Yes we can!", en links na zijn verkiezing en zei "Yes we try...".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geniaal ik heb me kapot gelachen hahahaha!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij moet niet lachen, jij moet er iets van leren! haha :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt me geleerd te lachen :-)