Waarom stellen we het naar bed gaan uit.?

sommige mensen zijn echt heel laat online. waaronder ik zelf. waarom doe we dat, en kom nou niet met gv verslaafd, ik zit toevallig nu weer achter pc.
maar had 2 uur gelden ook gewoon naar bed kunnen gaan. maagzuur is bij mij 1 ding. maar ik geloof niet dat we dat met zoveel hebben ;-)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ach Bailey,

dit is zo herkenbaar!
Je zit zit in de ontkenningsfase! (ik ook trouwens:))

Nee serieus, niet omdat ik mod ben, ben ik hier zo lang aanwezig, maar ik ben nou eenmaal iemand die laat gaat slapen, 5 uurtjes slaap is voor mij genoeg.

Daardoor heb ik deze site langer open staan dan anderen en antwoord op de voor mij interessante vragen.

Daarom, bij deze.
(+1)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Ik zit meestal over de zieltjes te waken tot een uur of laat. Soms later. Vaak met CJL. Dus we slapen niet altijd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kom nu pas even kijken hier. Was bezig met andere dingen terwijl ik eigenlijk al veel eerder naar bed had willen gaan.
Toch ben ik nog wakker...

Er zijn verschillende redenen waarom ik lang wakker kan blijven in de nacht.

Uiteindelijk denk ik dat de reden om dat langer te doen dan dat je zelf wel eens zou willen wel eens wat te maken zou kunnen hebben met het pact dat we (ik denk allemaal) toen we jong waren met ons zelf hebben gesloten:

"ALS IK LATER GROOT BEN, BEPAAL IK ZELF WEL HOELANG IK OP MAG BLIJVEN!"

En dat doen we nu dan ook ;)

Het is 2:50 nu...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Idd. En over het algemeen gaat dat ook wel goed. Het heeft ook met je ritme te maken.
Ik heb net een kleine week op een van de grootste festivals ter wereld gedraaid, dus ik ben op het moment wel weer gewent om tot 6/7 wakker te zijn :)
Het leven is gewoon te kort voor alles wat ik wil doen: internetten, boeken lezen, tv kijken, muziek luisteren. Overdag wordt ik in beslag genomen door de huishouding, dus de hobbies komen 's nachts aan de beurt. Gelukkig heb ik weinig slaap nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat een dag gewoon te kort is en de meeste dingen pas 's avonds gebeuren. Ik zou met mijn wektijd eigenlijk uiterlijk om 11 uur in bed moeten liggen, maar dan heb ik het gevoel dat ik helemaal geen avond gehad heb. Dus stel ik het altijd minimaal een uurtje uit, terwijl ik weet dat het niet best is.

Daarnaast vliegt op de één of andere manier de tijd als je achter de computer zit. Als je voor je gevoel net een kwartiertje online bent, blijkt het alweer een uur te zijn :shock:.

En in deze tijd van het jaar is het natuurlijk vooral ook de temperatuur. Tot een uur of tien en vanaf een uur of 8 zit ik vol energie, maar de uren daar tussenin probeer ik als een soort zombie me zo weinig mogelijk in te spannen en te koelen en te hopen dat ik de avond weer haal....
In de rest van het jaar zijn mijn dagen beduidend nuttiger besteed en kost het naar bed gaan me ook iets minder moeite, evenals het slapen. Zou ik de tijd aan mezelf hebben en geen gezin dat van me afhankelijk is, dan zou ik in de zomer mijn dag/nachtritme helemaal omdraaien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles gedaan wat ik moest doen op een dag.
En altijd is dat de hele dag heel druk in de weer zijn voor mijn gezin, voor mijn werk, voor mijn familie.
En dan s'avonds vanaf 9 uur is het mijn tijd: soms ben ik zo moe, dat ik helaas als een blok in slaap val, maar vaak kan ik eindelijk die film zien, even een heel lang stuk in dat boek lezen, een paar brieven of kaarten schrijven of mails, heel lang buiten zitten, als het mooi weer is, met een glas wijn of bier. Of gewoon op de bank lekker zappen zonder dat iemand zich er mee bemoeit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Erg herkenbaar :) Regelmatig zeg ik tegen mezelf: nou, nog een half uurtje dan. Terwijl ik heel goed weet dat ik er in had moeten liggen, maar dan is het nog gezellig en wil ik nog even dit doen, dat doen.

Momenteel kamp ik met een slaapprobleem, waardoor mijn ritme behoorlijk ontwricht is. Op het moment dat ik voel dat ik moe ben, zou ik er eigenlijk aan toe moeten geven. Maar omdat ik vind 'dat ik na een lange dag ook eindelijk weleens iets leuks voor mezelf mag doen', plak ik er nog wat tijd bij aan. Maar een half uurtje internetten is niks, het is zo voorbij en wordt vaak een uur of langer. Dit uur of langer, had ik al in Dromenland kunnen zij. En 's morgens voel je dan vaak dat het niet verstandig was om nog even door te gaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij ligt het zo, dat ik 's avonds pas echt tot rust kom, waardoor ik het zonde vind om meteen te gaan slapen.
Nog even wat nieuws-sites bezoeken, wat podcasts beluisteren is erg relaxing.
Wat GV vragen beantwoorden hoort daar sinds een paar maanden ook bij, maar dat mag ik van jou niet melden ;-).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
;-)
Dat heeft te maken met je bioritme.

In mijn geval: omdat ik een avondmens ben.
En dat sla je er niet zomaar uit.
Ondanks het feit dat ik 'smorgens weer vroeg opmoet, heb ik 'savonds veel energie. Zo zit mijn bioritme nou eenmaal in elkaar, net als dat van vele anderen.

Nadeel is dat je na een tijdje even slaap moet inhalen.
Maar na 2 dagen goed slapen kan ik er wel weer een tijdje tegenaan met korte nachtjes.

Mijn partner is een echt ochtendmens, en ligt 'savonds het liefst nog voor 10 uur in zijn bed. Maar 'smorgens is hij er vaak om 6 uur al uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik wil hier nou eenmaal de laatste zijn die naar bed gaat.
Trouwens de meeste mensen sterven in bed ,dus statistisch is de kans kleiner dat je sterft als je achter de computer zit dan waneer je in bed ligt. en ik wil 120 jaar oud worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals meerderen hier al zeggen.Een dag is veel te kort en ook omdat het nu zo warm is dat ik graag nog even opblijf en omdat ik nu snel vakantie heb