Vanochtend wilde ik via internet mijn herhaalrecept indienen bij mijn gezondheidscentrum.(Wat ik al sinds tijden doe).

Toen ik inlogde kreeg ik de melding dat men bezig was de website te vernieuwen en dat ik binnenkort alleen nog maar herhaalrecepten kan aanvragen als ik eerst inlog met mijn DigiD. (Die ik overigens wel heb.)

Ik heb vervolgens bij mijn gezondheidscentrum en ziektekostenverzekeraar gevraagd wat de achterliggende gedachte hierachter is.
Niemand kon mij antwoord geven.

Zou dit dit een verkapte manier kunnen zijn om achter je patiëntgegevens te komen?
Ook, of juist vooral als je bezwaar hebt gemaakt tegen het Elektronisch patiëntendossier?(http://nl.wikipedia.org/wiki/Elektronisch_patiëntendossier)

Toegevoegd na 18 minuten:
Na aanvulling van Bailey:

Worden we niet met z'n allen in de maling genomen?
We weten al sinds tijden dat de overheid alles al van ons weet, maar ze willen alleen nog maar onze digitale goedkeuring. :(

Dat wilde ik eigenlijk met mijn betoog duidelijk maken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

ik weet het wel zeker.
op het moment dat je je digid invoert kan iedereen alles zien.
en weet je ik zal het je sterker vertellen.
ik was bij de huisartsenpost geweest, en tot in detail kon die persoon mijn gegevens inzien.
net als mijn maatschappelijk werken vorige week. en mijn eigen huisarts daarna over wat ik bij de huisartsenpost had gedaan.
het hele patienten dossier bestaat al. het had gewoon nog geen naam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooie aanvulling.
ja alles gaat lekker.
lief dat je het vraagt :-*

Andere antwoorden (1)

het is aan de ene kant een beveiliging tegen misbruik maar aan de andere kant wordt het in ons land steeds meer Big Brother is watching you
alles werkelijk alles kan in de gaten gehouden worden

Ik vind wel dat ik dan zelf ook mijn eigen dossiers in moet kunnen kijken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat mag je ook.