Is het bewust zijn eindeloos ?

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik bedoel natuurlijk bewustzijn

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Je bewustzijn is er altijd en was er altijd al! En het blijft bij je, ook als je hier niet meer bent!
Het is datgene wat ons puurste zelf is. We weten het alleen niet altijd, sommige mensen kunnen hun hele leven leven zonder zich bewust te zijn.
Anderen voelen het en kunnen er niet altijd mee om gaan, maar je kunt het leren....
We leven nu in de tijd van bewustwording.......heel veel mensen worden zich bewust van zichzelf, van het leven en de mensen om zich heen, we gaan de goede kant op!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Bedoel je, je bewust zijn van...
Of dat je bewustzijn eindeloos is...dan is mijn antwoord , ja.

Toegevoegd na 5 minuten:
Het kan natuurlijk ook nog zijn: of je bewuste zijn eindeloos is ( Je bewuste zijn,(het ik) er altijd is, dus eindeloos leven)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, want je gaat dood. Over het onbesutzijn weet ik het niet.

Toegevoegd na 42 seconden:
onbewustzijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dood naar lichaam, inderdaad. Maar niet dood naar 'bewustzijn'. Je hoeft dit niet te geloven hoor. Ik gun je dat je nieuwsgierig mag blijven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@berth juist...
ja, alleen weten velen van ons niet wat we ermee aanmoeten. Sterker nog; het vergt heel wat realisatie, luisteren naar je eigen stukje God en meditatie om je echte bewustzijn te leren kennen.
Wat wij als bewustzijn benoemen zijn slechts gedachten, en onze gedachten betekenen niets. Dat is niet ons bewustzijn.

Ons werkelijke bewustzijn, dat zijn de gedachten die we denken met God, met ons eigen stukje Godheid.
En dat is inderdaad eindeloos en onbegrensd.
Het staat ook los van het leven hier op aarde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi hoe jij dit op jouw wijze verwoord, Skusme.
Ongeacht of dit ook voor mij geldt geef ik je graag een
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 hee berth... als je een plusje zegt, moet je ook een plusje doen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi omschreven +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank jullie wel. Evengoed vreemd: 2 reacties met als mededeling +1, maar slechts een plusje erbij gekregen, en dat w.s van Deva...:-)
het is in elk geval wel 'zonder tijd' kan ik je vertellen. Tijd is een constructie van het ego. In je bewustzijn KUN je zonder. Heb ik ervaren toen ik in coma lag. Is een gaaf gevoel wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi JJ1,
Je kunt zonder tijd, zeg je. Zeg je hiermee dat het toch dan eindeloos is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
met het begrip 'eindeloos' heb je het in principe over tijd, maar dan zonder einde.
Wat ik bedoel is dat het begrip tijd gewoon niet bestaat. Het is iets wat we normaal gesproken wel 'ervaren' en soms dus ook niet.
Het begrip 'eindeloos' is dus ook betekenisloos als je het begrip tijd niet kent.
Zoals je het begrip 'meter' niet kan snappen zonder het begrip 'lengte' te kennen, zo is 'eindeloos' betekenisloos zonder begrip 'tijd'.
ja... bewustzijn is eindeloos...
dat wat wij in wezen zijn, noemt men ook wel bewustzijn... en dat bewustzijn heeft geen begin en geen eind... dat is er altijd al geweest en zal er altijd zijn... het gaat vooraf aan de mens/het lichaam en bestaat nog steeds, lang nadat het lichaam is verdwenen...

weet dit:
ik héb een lichaam, maar ik bén niet dat lichaam
ik héb gedachten, maar ik bén niet die gedachten
ik héb gevoelens, maar ik bén niet die gevoelens
ik ben de toeschouwer, ik ben puur bewustzijn

Toegevoegd na 2 minuten:
die 'ik'dat is niet Deva, maar dat geldt voor iedere 'IK'...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prachtig. Stof tot nadenken....+1.
Als je bewusteloos bent niet.