Is het bewust zijn eindeloos ?

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik bedoel natuurlijk bewustzijn

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je bewustzijn is er altijd en was er altijd al! En het blijft bij je, ook als je hier niet meer bent! Het is datgene wat ons puurste zelf is. We weten het alleen niet altijd, sommige mensen kunnen hun hele leven leven zonder zich bewust te zijn. Anderen voelen het en kunnen er niet altijd mee om gaan, maar je kunt het leren.... We leven nu in de tijd van bewustwording.......heel veel mensen worden zich bewust van zichzelf, van het leven en de mensen om zich heen, we gaan de goede kant op!

Bedoel je, je bewust zijn van... Of dat je bewustzijn eindeloos is...dan is mijn antwoord , ja. Toegevoegd na 5 minuten: Het kan natuurlijk ook nog zijn: of je bewuste zijn eindeloos is ( Je bewuste zijn,(het ik) er altijd is, dus eindeloos leven)

Nee, want je gaat dood. Over het onbesutzijn weet ik het niet. Toegevoegd na 42 seconden: onbewustzijn

ja, alleen weten velen van ons niet wat we ermee aanmoeten. Sterker nog; het vergt heel wat realisatie, luisteren naar je eigen stukje God en meditatie om je echte bewustzijn te leren kennen. Wat wij als bewustzijn benoemen zijn slechts gedachten, en onze gedachten betekenen niets. Dat is niet ons bewustzijn. Ons werkelijke bewustzijn, dat zijn de gedachten die we denken met God, met ons eigen stukje Godheid. En dat is inderdaad eindeloos en onbegrensd. Het staat ook los van het leven hier op aarde.

Bronnen:
www.eencursusinwonderen.nl

het is in elk geval wel 'zonder tijd' kan ik je vertellen. Tijd is een constructie van het ego. In je bewustzijn KUN je zonder. Heb ik ervaren toen ik in coma lag. Is een gaaf gevoel wel.

ja... bewustzijn is eindeloos... dat wat wij in wezen zijn, noemt men ook wel bewustzijn... en dat bewustzijn heeft geen begin en geen eind... dat is er altijd al geweest en zal er altijd zijn... het gaat vooraf aan de mens/het lichaam en bestaat nog steeds, lang nadat het lichaam is verdwenen... weet dit: ik héb een lichaam, maar ik bén niet dat lichaam ik héb gedachten, maar ik bén niet die gedachten ik héb gevoelens, maar ik bén niet die gevoelens ik ben de toeschouwer, ik ben puur bewustzijn Toegevoegd na 2 minuten: die 'ik'dat is niet Deva, maar dat geldt voor iedere 'IK'...

Als je bewusteloos bent niet.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100