Ik heb soms wat van dat witte opgedrrogde spul in me onderbroeken zitten wat is dat?

Ik ben 12

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (6)

Dat is afscheiding, waarschijnlijk word je binnenkort ongesteld! Je kan een maandverbandje in je onderbroek doen en als je er erg mee zit aan je moeder/vader vertellen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit is afscheiding. meestal word je rond ongeveer 2 jaar hierna ongesteld. dit is niks ergs en je hoeft ook niet perse een inlegkruisje in te doen want je lekt niet door. daarbij is een inlegkruisje ook niet zo goed voor je. je krijgt dan jeuk enzo en dat is niet echt fijn! je kan ook aan je moeder vertellen wat je kan doen. misschien kan zij het beter uitleggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is witte vloed.
Witte vloed is een overvloedige, wittig/gelige afscheiding die uit de vagina komt. De deftige naam is ‘leukorrhea’.
De meeste meisjes krijgen hier voor het eerst mee te maken als de productie van oestrogenen (vrouwelijke hormonen) toeneemt. Dit begint vaak al vóór de eerste menstruatie.
Sommigen hebben hier nauwelijks last van, maar anderen zoveel dat het door hun onderbroek heen lekt. Heb je er erg veel last van dan kun je inlegkruisjes dragen.
Is de menstruatie eenmaal op gang is gekomen, dan verandert de afscheiding gedurende de cyclus (als je niet aan de pil bent). Halverwege is het overvloedig en waterig, terwijl het in de tweede helft van de cyclus wat minder wordt en plakkerig aanvoelt. Het is overigens volkomen normaal dat de vagina vocht afscheidt. Hiermee reinigt de vagina zichzelf. Het is een teken dat het lichaam goed functioneert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
mooie uitgebreide uitleg :)
Dat komt omdat je hormonen bezig zijn met ontwikkelen, en je lichaam wordt vrouwelijk, dus je wordt waarschijnlijk binnekort ongesteld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is inderdaad afscheiding. Maar je hoeft er echt geen maandverband voor in. Meestal is het op het begin (bij jou dus) niet erg. Je hoeft er dan geen inlegkruisje in, je kunt het gewoon aan je ouders vertellen, want er is niks mis mee. Je kunt nu verwachten dat je over een jaar ongesteld word. Iemand zei over twee jaar, maar meestal duurt het een jaar voor je ongesteld word na je eerste afscheiding..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als het lintvormig is, is het een lintworm. anders is het idd afscheiding, niks van aantrekken en zeker geen inlegkruisjes beginnen te dragen of je overmatig te wassen...