Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik kreeg een oproep om de 3 spuiten voor baarmoederhalskanker te zetten Moet ik dit doen?

Ik hou ook niet erg van spuiten...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
746

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Daar staat geen wettelijke verplichting op.
(Lees meer...)
fremar
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@fremar. Ik denk dat de vragenstelster dit anders bedoelt.
Het is altijd erg belangrijk deze dingen goed te overwegen. Ik weet niet hoe oud je bent, maar misschien is het verstandig dit met je ouder(s) te bespreken. Zo'n beslissing moet je niet alleen nemen.

Er zitten namelijk nogal wat haken en ogen aan het vaccin. Ik wil je adviseren, om jezelf zeer goed te laten informeren hierover, door verschillende partijen.

Hier vind je interessante informatie

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekten/32573-vaccinatie-tegen-baarmoederhalskanker-wel-of-niet.html

http://www.wanttoknow.nl/overige/baarmoederhalskanker-vaccinatie-waar-zijn-we-mee-bezig/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit zou ik zeker wel doen , stel , gwn stel dat je het oploopt....

en je kan het ook krijgen en overdragen door orale sex aan je partner . dit is dus best wel belangrijk om te doen . maar niets is verplicht.

Bron op nu.nl
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@lassie. Ik zou de links die ik heb geplaatst maar eens goed lezen. Dit soort dingen zijn te risico-vol om niet uit te zoeken, en zorgvuldig te overwegen. Er is nog namelijk helemaal niets bekend over de effencten op de lange termijn. De bijwerkingen zijn ronduit ernstig te noemen en er zijn ook mensen aan dood gegaan. Het is een nieuw vaccin, en het onderzoek wat ernaar gedaan is, is gewoonweg nog niet voldoende.
Laat je goed voorlichten over het risico van het wel krijgen van baarmoederhalskanker.
Dat wens je niemand toe en dat risico moet je heel goed afwegen.
Na het voorstadia van baarmoederhalskanker met alle onderzoeken en behandelingen, had ik vroeger heel graag 3 injecties gekregen om dit te voorkomen!!
Dus heel goed alles tegen elkaar afwegen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hoef niets he maar er goed over denken is aan te raden wat is erger 3x een vervelend prikje in je arm of eventueel baarmoederhalskanker die je misschien had kunnen voorkomen door die 3 prikje? als ik de keuze had gehad dan was me veel leed bespaart gebleven onlang is mijn baarmoeder en hals en eierstokken weggehaald kan je zeggen ik ben blij dat mijn dochters die 3x Spuit hebben gehad
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is niet zo erg pijnlijk hoor.Je moet je ontspannen =)
vorig jaar had ik ook een prikje gehaald.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat bedoelt de vragenstelster niet.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding