Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

op mijn bovenarm heb ik uitslag kleine rode puistjes. hoe krijg ik ze weg? miss zonnebank?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
735

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat is keratosis pilaris. Ik heb het zelf ook. En gebruik daarvoor een 'vaste' handzeep van dettol voor onder de douche en daarna insmeren met pure shea boter. Dan word het wel minder. En je kan er ook informatie over vinden op internet.
Succes!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb het even opgezocht, denk dat je gelijk hebt1
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De shea boter heb ik gekocht bij de afro winkel in drachten. Maar misschien kan je het ook wel in een buitenlandse supermarkt vinden of in een natuur winkel.

Andere antwoorden (4)

Naar de dokter gaan!

Als je niet zeker weet waar iets vandaan komt kan je het beste bij de dokter vragen hoe het komt. Misschien is het een vorm van eczeem, of misschien is het een allergie.

De zonnebank is meestal niet zo goed voor je huid en de dokter kan je misschien een zalfje geven waardoor je er zo vanaf bent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms zijn dit afgesleten haarzakjes, komt ook vaak voor op de bovenbenen. Door de wrijving van kleding, schuur je de haar weg en blijft er een rood klein bobbeltje achter (dit is het uiteinde van het beschadigde haarzakje).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het was de bovenarm ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn man heeft het ook op de bovenarmen!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het wil trouwens niet zeggen dat de haren altijd groot en zwart zijn. Ook dunne haast onzichtbare haartjes kunnen wegslijten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed antwoord +
Je kan het beste even bij de dokter langs gaan. Misschien heeft die wel een zalfje waardoor je uitslag snel weg zal gaan. En misschien weeg hij ook nog wel waarvan de uitslag is?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mogelijk een overreactie door U.V. licht, dat kan komen doordat het nu ineens erg zonnig is na een lange donkere periode, kan ook door de zonnebank komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien toch met de zonnebank te maken.
het lijkt op een allergische reactie van je lichaam, maar dat kan natuurlijk van alles zijn.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding