op mijn bovenarm heb ik uitslag kleine rode puistjes. hoe krijg ik ze weg? miss zonnebank?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat is keratosis pilaris. Ik heb het zelf ook. En gebruik daarvoor een 'vaste' handzeep van dettol voor onder de douche en daarna insmeren met pure shea boter. Dan word het wel minder. En je kan er ook informatie over vinden op internet. Succes!!

Naar de dokter gaan! Als je niet zeker weet waar iets vandaan komt kan je het beste bij de dokter vragen hoe het komt. Misschien is het een vorm van eczeem, of misschien is het een allergie. De zonnebank is meestal niet zo goed voor je huid en de dokter kan je misschien een zalfje geven waardoor je er zo vanaf bent.

Soms zijn dit afgesleten haarzakjes, komt ook vaak voor op de bovenbenen. Door de wrijving van kleding, schuur je de haar weg en blijft er een rood klein bobbeltje achter (dit is het uiteinde van het beschadigde haarzakje).

Je kan het beste even bij de dokter langs gaan. Misschien heeft die wel een zalfje waardoor je uitslag snel weg zal gaan. En misschien weeg hij ook nog wel waarvan de uitslag is?

Mogelijk een overreactie door U.V. licht, dat kan komen doordat het nu ineens erg zonnig is na een lange donkere periode, kan ook door de zonnebank komen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100