Een echt betrouwbare is er niet, al was het alleen maar dat de situatie niet ideaal is. Op de link die ik heb meegestuurd kom je wel terecht op een site waar je verschillende soorten iq-testen kunt oefenen. Je krijgt dan een indicatie van je score als je wat mailadressen achterlaat volgens mij (is al weer even terug dat ik er geweest ben).

Als je het echt precies wil weten dan zou je het niet online moeten doen, maar door een bevoegd iemand. Of (zoals in mijn geval) solliciteren op een functie waar een assessment bij hoort. Dan krijg je vaak vanzelf een iq-test aangeboden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensa (de vereniging voor mensen met een hoog IQ) heeft een vrij betrouwbare test online staan die een indicatie geeft van de kans om bij een volledige test te scoren in of boven het 98ste percentiel. Met andere woorden: of je tot de slimste 2% van de bevolking hoort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:-)
Wat mensen ook beweren. Betrouwbare online IQ-testen bestaan niet. Een goede IQ-test moet door een psycholoog worden afgenomen om betrouwbaar te zijn. Stichting Mensa verkoop IQ testen waarmee je een aardige indicatie kan krijgen van je IQ, maar omdat deze niet door een professionele psycholoog worden uitgevoerd zijn ze niet meer dan een indicatie van je IQ. De officiele IQ-test die door psychologen gebruikt wordt is de WAIS-test.