Ik krijg binnenkort een ''brug'' in mijn gebit. Het gaat om 2 lege plekken. Mijn vraag: doet deze behandeling pijn, en heb je er achteraf last van?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je wordt sowieso verdoofd. Wr worden ook afdrukken gemaakt.Er worden 2 tanden naast de lege ruimtes omslepen. Dan wordt er een noodkroon op gezet. En een week later ongeveer heb je de brug. De brug wordt vast gezet met cement. In principe heb je er geen last van de behandeling. omdat je verdoofd wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

oh de behandeling is echt vervelend :(, maar doet niet echt super veel pijn, na de behandeling krijg je wel last van je tanden , die gaan wat losser zitten dus zijn ze gevoelliger, dan kan je geen harde koek ofzo eten want is te gevoellig, succes :$

kaylee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haak je maar geen zorgen, hoor. Met de huidige tandtechnieken voel je alleen nog maar het prikje waarmee het verdoofd wordt.

En als je daar al tegenop ziet..vraag je of hij/zij jou met een kindernaaldje wil verdoven. Die zijn nòg iets dunner, namelijk.

Ik heb laatst ook een brug 'gekregen' een heel dure zelfs..daarom die komma's bij het woordje 'gekregen'

Maar het enige dat ik daarvan gevoeld heb..was de pijn in mijn portemonnee..verder niets.

Vroeger waren de behandelingen bij de tandarts zeer pijnlijk. Nu niet meer..gelukkig..

Nogmaals dus..je voelt nauwelijks iets van pijn..en al helemaal niet achteraf..

Desondanks wens ik je sterkte..want naar de tandarts gaan blijft altijd een beetje eng..toch?

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Haak je maar geen zorgen" vind ik wel een mooie Freudian slip hier ;-)
De hele behandeling is meer een hoop gedoe, dan pijnlijk. Het happen vond ik niet zo leuk, zo'n mond vol spul. Verdoven is ook even vervelend. Maar verder is het niet pijnlijk.
Ik heb de brug nu al tien of twaalf jaar en ik ben er zwaar tevreden over. Nooit meer enig probleem gehad in die hoek. En als ik lach is alles zo mooi wit daar...