Waarom krijg ik altijd een nachtmerrie als ik het warm heb?

De laatste tijd ook dezelfde nachtmerrie, ik ben er zelfs bewust van dat ik dat droom maar ik kan er toch niks aan veranderen... Ik loop over straat met mijn vriendin, we worden overvallen en ik word door het hoofd geschoten, ik kan de kogel echt voelen, later verlies ik dan mijn bewustzijn en word ik vakker. Heel raar....

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Indien je , je bewust bent dat je droomt, kan je het zelf oplossen doorzelf de leiding te nemen in je droom.
Dus sterker bewust worden dat je aan het dromen bent en zelf je droom sturen en geloof me dat kan.
Probleem opgelost.

Toegevoegd op 29-06-2009 17:40:12
Als je het warm hebt is dat een onprettige ervaring, vanuit die onprettige ervaring ga je waarschijnlijk makkelijker naar een onprettige droom.
Deze onprettige combinatie van te warm hebben en een onprettige droom wordt opgeslagen in je geheugen als een onprettige combinatie en als een geheel onthouden.
Dus te warm, dus die droom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sinds ik mijn vervelende dromen kan sturen heb ik ze niet meer, maar dat lukt niet zo maar.

Andere antwoorden (2)

Is het niet juist andersom? Je hebt het warm omdat je een nachtmerrie hebt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, het is al warm in mijn kamer voordat ik ga slapen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Werd dat zo gevraagd dan? Is het duidelijk dat het om juist deze dagen gaat of kon het in het algemeen bedoeld zijn? Mijn reactie was oriënterend zodat ik me de situatie beter kan realiseren.. Houd liever je reacties voor je als ze geen bijdrage leveren aan het antwoord dat wordt gevraagd...
Volgens mij komt het omdat je door de warmte slechter slaapt en vaker tussendoor even wakker wordt.
Je droomt elke nacht een aantal keer maar meestal kan je je die dromen niet herinneren omdat je na de droom gewoon weer verder slaapt. Doordat je het te warm hebt slaap je lichter, word je echt wakker en weet je nog wat je gedroomd hebt.

Je lichaam heeft het gewoon te heet en wil afkoeling.