val je van roken af?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.4K
Kimath
13 jaar geleden
dat is wel een hele slechte reden om met roken te gaan beginnen..

Antwoorden (9)

Volgensmij niet.
Maar als je ermee stopt kom je veel kilo's aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is wel een feit dat nicotine het energieverbruik verhoogt en de eetlust vermindert.

Er zijn heel wat andere factoren die het rokers moeilijk maken om de tabak af te zweren. Zoals de angst om te verdikken: veel ex-rokers klagen dat ze 5 tot zelfs 10 kilo zijn bijgekomen. Nochtans wijzen de meeste studies uit dat een ex-roker gemiddeld maar 2,3 kg verdikt. Bovendien zijn er ook heel wat ex-rokers die hetzelfde gewicht behouden, of zelfs vermageren.
Wanneer we stoppen met roken, zal onze stofwisseling terug op het normale ritme werken en worden ons geur- en smaakvermogen scherper. Bovendien zoeken de meeste ex-rokers compensatie in een andere hand-mondbeweging, zoals bv. snoepen. Het is dus inderdaad wel een beetje opletten geblazen, om te vorkomen dat de kilo's eraan vliegen.De meest klassieke en voor de hand liggende raadgevingen zijn hier nog steeds op hun plaats:meer lichaamsbeweging, vetarm eten en overdreven suikerinname vermijden, niet snoepen tussen de maaltijden maar voldoende "gezonde" tussendoortjes voorzien. Soms is het nuttig een diëtiste in te schakelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neen.
Als je wel rookt dan werken de smaakpupillen minder
en daardoor minder trek in eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij sommige mensen werkt roken laxerend (je moet vaker naar de wc) en mensen die roken pakken sneller een sigaret dat iets lekkers! Maar van roken zelf val je dus niet af!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of er van af valt, dat weet ik niet maar het lijkt me sterk. Maar zeg wel dat ook al val je er wel van af, je krijgt er wel gele tanden van, je haar word vernielt, je gezicht woord er ook niet mooier op, en je stem gaat er ook kapot van.

Maar als je met roken stopt, dan kom vaak wat kilos aan, omdat zodra je zin in een sigaretje hebt neem je maar wat te snacken om ergens anders aan te denken, fn dat is een hele slechte gewoonte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uiteindelijk wel. Ga maar eens kijken bij A van Leeuwenhoek kliniek in A'dam. (kanker behandelcentrum)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee je valt er niet vanaf ,maar je stofwisseling gaat anders werken waardoor dat als je ermee stopt je wel aan kunt komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Roken versnelt de stofwiseling en dus wordt alles wat je eet sneller verwerkt. Daarnaast, als je een cigaret rookt snoep je niet. Je valt dan niet af maar je komt ook niet aan.
Stop je met roken dan wordt je stofwisseling weer normaal en je hebt meer tijd en zin om te snowpen en dus meer kans om aan te komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nicotine verhoogt de stofwisseling, waardoor je gemakkelijker enkele kilo's zal verliezen. Mensen die jarenlang gerookt hebben en dan stoppen komen enkele kilo's aan. Tot zover het goede nieuws....
Ik hoef hier hopelijk niet uit de doeken te doen dat roken niet de beste manier is om af te vallen...
Bewegen, en niet teveel eten (snoepen) is een betere manier om overgewicht kwijt te raken. De bijkomende effecten van het roken maken je misschien wel slanker, maar zeker niet aantrekkelijker........