Hoofdpijn, duizelig, hoge piep in mijn oor.

Zou dit allemaal als oorzaak hebben dat ik een erge spanning in mijn nek heb? Doordat die spanning ook doorloopt tot bovenin mijn achterhoofd, wat voor een druk zorgt en dus hoofdpijn, duizeligheid en oorpiepen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
16.1K

Het beste antwoord

het kan van je nek afkomen, maar bij hele heftige hoofdpijn kan je duizelig worden (migraine bijvoorbeeld)
een piep in het oor is meestal niet de oorzaak van hoofdpijn.

verstopte holten in je hoofd zorgen vaker voor hoofdpijn, duizeligheid en een piep in je oor.
alles staat in verbinding met elkaar maar soms zitten deze verbindingen dicht of bijna dicht zodat er druk ontstaat die niet op de normale manier kan ontsnappen.

bij je oor kan dit ervoor zorgen dat het trommelvlies een beetje vacuüm komt te staan waardoor je duizelig bent en een piep kan horen. de andere holtes kunnen zorgen voor hoofdpijn. (het staat allemaal met elkaar in verbinding zoals ik al zei)

veel mensen denken dat dit alleen kan voor/tijdens of na een verkoudheid, maar het kan wel degelijk spontaan op komen zetten.

neusspray met fysiologisch zout kan het verhelpen (verkrijgbaar bij drogist, apotheek maar ook in supermarkten) zakt het na een 2-3 dagen niet af bel dan naar de huisarts voor een afspraak.

de spanning in je nek kan een opzichzelfstaand probleem zijn. de oorzaak kan liggen in een verkeerde houding, spanning en stress, verkeerde beweging.
lekker warm houden, de warme douche erop zetten en de nek wat ontlasten kan een hoop schelen!

succes en beterschap!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen dank.
naar dat de neusspray niet hielp en je nog loopt te modderen :o( hoop dat ze in het ziekenhuis meer voor je kunnen betekenen en je er snel vanaf bent!! nogmaals beterschap!!

Andere antwoorden (2)

Dit kan ook aan je evenwichtsorgaan liggen..heb er zelf ook last van gehad..Google het maar even..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je kort geleden grieperig bent geweest of iets dergelijks kan dat uitwerken op je middenoor met dergelijke klachten tot gevolg. Maar het is altijd mogelijk dat je gewoon een prop verhard oorsmeer in je gehoorgang hebt die druk uitoefent op het trommelvlies. Je huisarts kan daar hoogstwaarschijnlijk wel uitsluitsel over geven.