Hoe kun je een ''gemene'' vriendin ontwijken, die op je neerkijkt?

ik leg de situatie uit:
Ik vind een meisje leuk, en kan aardig leuk met haar praten. dat meisje is nogal ''populair'', en heeft populaire vriendinnen. Haar beste vriendin is heel populair, en kijkt op mij neer omdat ik niet populair ben. Als ik met dit meisje contact zoek gaat die vriendin zo doen van ''ooh praat jij met hem?''. heel irritant dus. en om het nog vreemder te maken, kwam die vriendin dronken naar me toe, afgelopen weekend tijdens een verjaardagsfeest van iemand, om te zeggen dat dat meisje wat ik leuk vond er ook was en dat dat meisje mij leuk vond.. dat zei die vriendin tegen me, terwijl die vriendin normaal nooit tegen me praat.. hoe kan dit, wat moet ik hiermee aanvangen.. ik wil géén ruzie tussen de 2 meiden, en ik wil me ook nergens ''tussenwringen''.

Toegevoegd na 7 minuten:
nog ff kort: ik vindt meisje A leuk, haar vriendin B is gemeen en kijkt op mij neer. Als ik met A praat, gaat B tegen A zeuren zo van'' oh praat jij met hem? '' het lijkt er op dat A zich daar niet heel veel van aantrekt, maar je weet maar nooit.. A & B zijn populair, ik niet. Op een verjaardagsfeest van iemand komt B naar me toe (bezopen) om te zeggen dat A er ook is, en dat A mij leuk vindt.. en dat terwijl B nooit tegen mij praat..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Jammer dat meisje A omgaat met zo'n sneue vriendin. Als zij jou aardig vindt dan zal ze niet toestaan dat B jou kleineert. Mogelijk zal ze zelf eens contact met je zoeken.

Wat zeker ook kan, is dat B jou aardig vindt. En niet anders kan dan op deze manier jouw aandacht vangen. Zielig, maar 't kan.

Blijf je zelf. Laat je niet verleiden door grove taal of zo. Richt je aandacht op A en zie B als lucht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

laten we zeggen dat het meisje die jij leuk vind heet lisa en de andere heet joyce, ik denk dat joyce gewoon een meid is die haar status hoog probeert te houden en populair wilt zijn, daarmee wil ze eigenlijk ook dat lisa met haar mee loopt, als jij lisa leuk vind dan zou je niet eens iets moeten aantrekken van joyce, en ik neem aan dat lisa zelf wel kan kiezen met we ze gaat. met jou of net een eeel populair jonge. en dat zij dronken naar e toe komt is onzin. dat is gewoon aandacht vind ik dan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt me gewoon jaloers pubergedrag.
Als jij dat meisje leuk vindt, dan ga je ervoor, trek je niks aan van die vriendin.Zodat ze merkt dat zij niet alles voor het zeggen heeft.
anneliez
13 jaar geleden
Je moet gewoon lichtelijk bijdehand terug doen van ja ik praat met haar problemen mee of TOTAAL negeren en als ze met z'n 2en staan tegen B aanlopen en zeggen oh had je niet gezien en met A gaan praten

Of de lieve manier en aan A vragen wat zei ervan vind
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meisje A vind je leuk, dus zo onpopulair ben je ook weer niet.

Negeer meisje B volledig. Niet mee maar zeker ook niet over praten.

Richt je volledig op meisje A. Doe übercool. Het totaal onverwachte. Niet meenemen naar een film? Nee meenemen naar Amsterdam voor een film. Regel kaarten voor een popconcert in Ahoy. Zoek uit wat haar hobbies zijn. Zit ze op een sportvereniging? Ga een kijken. Op schoolfeesten, drink geen druppel (ik heb lol zonder alcohol) en breng haar naar huis.

De truc is dat meisje B inzettend vriendin wil zijn van meisje A, maar niet andersom. Wordt jij vriendje C van meisje A dan verdwijnt meisje B vanzelf. Die gaat jou zwart/belachelijk maken, maar voor jou is ze lucht, dus zit je daar niet mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het meisje (A) dat je leuk vindt heeft vast nog wel meer vriendinnen, als je dus meisje B wil ontwijken zou ik wat meer met die andere vriendinnen kletsen/benaderen/omgaan, waardoor A niet het gevoel heeft dat er een probleem is tussen jou en B (en misschien nog met andere vriendinnen van A). Verder wel gewoon aardig tegen B blijven doen, maar het daarbij houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg dat je vriendin blijft met degene waarvan jij vindt dat ze leuk is. Als iemand zich boven jouw voelt, dan betekent dit twwe dingen. Je bent concurent en en daardoor een bedreiging die op handige manier op haar plaats wordt gezet. Het zegt echter alles van dat meisje en helemaal niets over jou. Jij hoeft je dus nooit klein ten opzichte vaan haar op te stellen. Het is namelijk haar eigen probleem. Als iemand op jouw neer kijkt dan is dat precies hetzelfde als dat jij tegen haar op ziet. Aan dat neerkijken van haar doe je niets maar aan dat naar haar opkijken kun je alles doen. Je bent belangrijk voor de goede vriendin en gedraag je er maar naar. Je bent voor haar dus populair om het in jouw woorden uit te drukken. En als vriendin B zegt Oh, praat je met hem?..... Ga dan niet in je hoofd razen en geef gewoon antwoord met... "Ja. Dat heb je goed in de gaten". en daarna wend je je weer naar degeen met wie je praat. Ga geen energie steken in het iritant vinden van haar reactie want dat is energieverspilling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet beginnen met niet 'bang' te zijn voor dat meisje en ervoor zorgen dat je steeds een weerwoord kunt geven als ze jou probeert te kleineren/vernederen.

Lach haar uit en laat merken dat haar pogingen jou pijn te doen alle stranden..jouw innerlijk dus totaal niet raken.

Met andere woorden: Stel je, desnoods gespeeld, sterk op en zet dat 'gemene 'meisje eens een paar keer goed voor aap.

Je kunt dat bijvoorbeeld doen door haar in een groot gezelschap te vragen:' Wat zou je zeggen als ik je vroeg voor een avondje stappen?'

Zij zal jou dan wellicht heel lacherig afwijzen..dus iets zeggen als: Nooit van mijn leven met zo'n sukkel van een knulletje.

Jij zegt dan meteen daarop met een brede grijns op je gezicht...Haha..maar ik vraag jou ook niet..ik kies liever voor een echt knap meisje..dus niet voor zo'n opgedirkte verfpot als jij bent..

Succes, hè..

Groet,

Ton