Wie heeft er een goede tip(s) om te ontspannen als je overspannen bent?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Sterkte ermee, ik heb het in mijn omgeving meegemaakt. Belangrijkste is om rustig te doen, niet te snel weer meer willen doen, dat gaat niet goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar Preston Palace gaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
super bedankt voor jullie reacties. Ik ga zeker kijken wat ik ermee kan doen.

Het beste antwoord

Een ontspanningsoefening doen als je dat wilt moet je ff reageren op mijn antwoord dan kan ik je dat uitleggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag! Ik heb een oefening gekregen voor het ademen via de buik maar ik vind het erg moeilijk,dus als jij nog een goede tip hebt dan hoor ik dat graag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry voor de late reactie, de oefeningen die ik heb geleerd gaan ook over de ademhaling in de buik centraal te laten, ik ben 13 jaar en het lukt mij goed dus misschien kan ik je nog wat extra uitleg geven om het beter te kunnen:
Je moet gaan liggen en zorgen dat er geen geluid om je heen is leg je handen op je buik en voel wat er gebeurt als je ademhaalt dus voel de beweging. als je dat door heb leg je één hand bij je hart/borst en één hand op je buik. probeer dan weer te voelen hoe dat gaat en probeer dan te zorgen dat je bovenste hand niet meer beweegt, maar alleen de hand op je buik. doe dan je ogen dicht en voel je enkels zwaarder worden alsof er veel gewicht aanhangt of iemand er op zit. dan hou je dat gevoel een tijdje vast en ga je door naar de scheenbeen en hou je dat ook weer vast dan door naar je knie en door naar je bovenbeen door naar je stuitje/achterwerk dan door naar je buik dan door naar je nek en door naar je hoofd. neem voor alles rustig de tijd en denk alleen aan je ademhaling. ik hoop dat dit gaat helpen mij heeft het enorm geholpen, veel succes snap je iets niet reageer dan maar hoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Zal nog een paar keer moeten oefenen maar het gaat vast lukken!

Andere antwoorden (9)

Doe es een dagje sauna/wellness .... heeeeeeeeeeeeerlijk
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat doe ik zo af en toe maar dat geeft maar een hele tijdelijke verlichting helaas.
Vooral als je nog wat in de beginfase zit:
Alle stressvolle situaties vermijden en alleen doen waar je zin in hebt.

Sta je in de supermarkt met een lijstje boodschappen voor een paar dagen en krijg je het spaans benauwd van al die schappen met pakjes en potjes? Pak ALLEEN wat je echt nodig had NU en maak dat je wegkomt, met pech moet je dan 2x per dag (1x voor de lunch en 1x voor het avondeten) maar als je thuiszit hoef je verder toch niet zo veel.

Lees geen boeken waar je gek van wordt, neem dan liever een simpel tijdschrift.

Als je een tijdje ALLES uitbant waar je stress van krijgt wordt je vanzelf meer ontspannen bij het idee dat er even niets hoeft
amigo
13 jaar geleden
Neem je tijd, maak je agenda niet te vol. Als je voelt dat het te druk in je hoofd wordt, trek je dan even terug en onstpan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga de natuur in! (fietsen/wandelen)

Luister naar je favoriete muziek. (en concentreer je op die muziek)

Zorg dat je ruim voldoende slaap krijgt.

Ga sporten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat kan helpen is minder elektronica.
Ga eens lekker in bad, of op bed liggen met een boek of wat leuke tijdschriften. telefoon uit!
of met muziek in met gesloten ogen op bed liggen.
Ik maak ook altijd lijstjes van wat ik nog moet doen,
of wat ik nog moet kopen, regelen, wat dan ook.

Als het maar uit je hoofd is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik altijd doe:
Haal diep adem, en blaas het rustig uit. Ga op je ademhaling letten, en concentreer alleen daar op. Werkt ook om tot rust te komen bij het slapen! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niks meer moeten...dat moeten beheerst je leven..

Tijd voor jezelf. Alleen jij. En vul dat in met iets of met niets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben ik het helemaal mee eens! +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Puur: + vergeten?
+ van mij Bestevaer!
MissBiggie
13 jaar geleden
Puur kan niet plussen. Zit nog in nivo 1.
Wat mij altijd heeft geholpen is fietsen en een wandeling door het bos. Goed om je heen kijken. Het werkt en kost niets.Om weer positief te gaan denken kun je nervovit van bional kopen ,Homeopatisch, ook dat werkt. Wat let je nog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sporten, maar ook het maken van stevige (strand)wandelingen en meditatie helpen zeker.