Wie heeft er een goede tip(s) om te ontspannen als je overspannen bent?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een ontspanningsoefening doen als je dat wilt moet je ff reageren op mijn antwoord dan kan ik je dat uitleggen.

Doe es een dagje sauna/wellness .... heeeeeeeeeeeeerlijk

Vooral als je nog wat in de beginfase zit: Alle stressvolle situaties vermijden en alleen doen waar je zin in hebt. Sta je in de supermarkt met een lijstje boodschappen voor een paar dagen en krijg je het spaans benauwd van al die schappen met pakjes en potjes? Pak ALLEEN wat je echt nodig had NU en maak dat je wegkomt, met pech moet je dan 2x per dag (1x voor de lunch en 1x voor het avondeten) maar als je thuiszit hoef je verder toch niet zo veel. Lees geen boeken waar je gek van wordt, neem dan liever een simpel tijdschrift. Als je een tijdje ALLES uitbant waar je stress van krijgt wordt je vanzelf meer ontspannen bij het idee dat er even niets hoeft

Neem je tijd, maak je agenda niet te vol. Als je voelt dat het te druk in je hoofd wordt, trek je dan even terug en onstpan.

Ga de natuur in! (fietsen/wandelen) Luister naar je favoriete muziek. (en concentreer je op die muziek) Zorg dat je ruim voldoende slaap krijgt. Ga sporten!

Wat kan helpen is minder elektronica. Ga eens lekker in bad, of op bed liggen met een boek of wat leuke tijdschriften. telefoon uit! of met muziek in met gesloten ogen op bed liggen. Ik maak ook altijd lijstjes van wat ik nog moet doen, of wat ik nog moet kopen, regelen, wat dan ook. Als het maar uit je hoofd is!

Wat ik altijd doe: Haal diep adem, en blaas het rustig uit. Ga op je ademhaling letten, en concentreer alleen daar op. Werkt ook om tot rust te komen bij het slapen! :)

Niks meer moeten...dat moeten beheerst je leven.. Tijd voor jezelf. Alleen jij. En vul dat in met iets of met niets.

Wat mij altijd heeft geholpen is fietsen en een wandeling door het bos. Goed om je heen kijken. Het werkt en kost niets.Om weer positief te gaan denken kun je nervovit van bional kopen ,Homeopatisch, ook dat werkt. Wat let je nog.

Sporten, maar ook het maken van stevige (strand)wandelingen en meditatie helpen zeker.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100