wat is/werkt het best tegen eczeem?

ik heb heel erg last van eczeem en heb er alles voorover om t weg te krijgen. heb veel dingen al geprobeerd, vorige zomer alleen met lange mouwen gelopen en dat wil ik niet nog een keer. heb ongeveer 2/3 maanden tijd totdat het weer zover is. help x

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K

Antwoorden (9)

dit is een goede vraag voor de dermatoloog.

Toegevoegd na 1 minuut:
en niet of met een neutrale zeep wassen
heb je dat al geprobeerd.

Toegevoegd na 2 minuten:
er zijn zoveel zalfjes en cremetjes te googelen
een bezoek aan de dermatoloog lijkt me daarom een goede optie.

Toegevoegd na 4 minuten:
je kunt even hier kijken http://www.gezondheidsplein.nl/aandoeningen/30/eczeem.html
daar staan veel weetjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ben al geweest, maar al zijn zalfjes werken niet, heb ook al test en bloedtest gedaan maar en nergens allergisch voor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ohw, heb je ook een droge huid?
Ik raad je aan Zalfjes van HA.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Via je huisarts kun je een speciale hormonencreme kopen. Deze is alleen op recept verkrijgbaar en is vrijwel altijd effectief.
Het grappige is wel, een jaar of vijftien geleden had mijn kleine zusje ook last van eczeem, op haar been. Ze was toen een jaar of zeven.
De dokter had haar die hormonencreme voorgeschreven, en enige tijd later was de eczeem verdwenen. Goed, zul je zeggen, maar de eczeem was grappig genoeg door een paar zwarte, stugge mannenharen. Ghehe.
Ik hoop dat ze dat onderhand verbeterd hebben.

Toegevoegd na 5 minuten:
door een paar zwarte, stugge mannenharen VERVANGEN. Moet het uiteraard zijn. Kuch
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door een paar zwarte, stugge mannenharen VERVANGEN, moet het uiteraard zijn. Kuch
Als je er voor open staat...
Veel mensen met huidklachten/problemen hebben baat bij enkele regressiesessies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zelf ervaring dat wolvet [schaap] er goed werkt is puur natuur en je merkt het verschil n binnen een paar minuten is te koop bij een dierenspeciaal zaak zijn blokjes worden gebruikt voor hond dit moet je niet innemen maar op de plaats insmeren waar het zit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cardiflor creme van vsm, kun je kopen bij de drogist. Maar het is ook belangrijk dat je ermee naar de huisarts of dermatoloog gaat, want misschien is het wel een allergie of aandoening!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb ook last van eczeem en ik heb van de dokter elecon zalf gehad, helpt goed!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je al een oorzaak gezocht?
Wat vaak wordt vergeten als oorzaak is stress of psychische problemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak is het moeilijk om achter de oorzaken van eczeem te komen, zeker bij constitutioneel eczeem. Altijd speelt er wel overgevoeligheid voor een aantal stoffen mee, waardoor ontstekingsreacties in de huid worden veroorzaakt. De histamine die daarbij vrijkomt is de veroorzaker. Zowel stoffen in het voedsel als contact ermee via de huid, zoals wasverzachter, kunnen een rol spelen. Factoren als stress en uitdroging verergeren eczeem.

Als je erachter kunt komen wat mogelijke veroorzakers zijn dan ben je een stuk verder maar je hele mechanisme, met name je huid, in een goede conditie houden scheelt ook al veel. Voldoende drinken, vaak al te bereiken met een aantal glazen water per dag extra, zorgt voor een minder droge uit en verdunt bovendien de histamine. Het scheelt ook heel veel om de huid lokaal in betere conditie te houden door niet vaker dan tweemaal per week te douchen en soepel te houden met crèmes als cetomacrogol, wolvet (crème Bioforce) of koelzalf.