Is led verlichting schadelijk voor de mens ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, waarom zou licht schadelijk zijn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je wilt een LED-lamp op gaan eten?

Het beste antwoord

L.E.D. verlichting kan heel zwak of juist fel zijn.
als je uren in felle verlichting kijkt kan dit schade aan je ogen geven en dus schadelijk zijn voor de mens.

sommige mensen zeggen hoofdpijn te krijgen van L.E.D. verlichting, maar er is nooit bewezen dat deze verlichting schadelijk is voor de mens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

in principe niet , althans niet meer dan ander licht.
Echter, je kunt met leds ook zeer geconcentreerde felle lichtbundels maken, bijna als lasars. Dan wordt de intensiteit zo groot dat je je ogen kunt verbranden als je erin kijkt. Vergelijk met bv elektrisch lassen...moet je ook nooit naar kijken zonder speciale bril...of gewoon recht in de zon kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, het is gewoon een modernere vorm van licht. Ze hebben een speciaal gebouwde vorm van binnen zodat ze geen warmte afgeven maar alleen licht.

wordt dus vaak gebruikt in theaters, discotheken, kermis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is modern maar ik denk wel schadelijk voor de mens het is een duur lampje.