Door de telefoon wel, maar zonder contact met de te hypnotiseren persoon is het niet mogelijk.

Zonder je eigen wil kan je niet onder hypnose worden gebracht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn mensen met zo'n bijzondere stem dat ik denk dat ik daar in trance van zou raken als ik die alleen hoor spreken. Ik denk verder trouwens dat de stem zowiezo heel belangrijk is want heel vaak zegt de "hypnotiseur" heel vaak: sluit je ogen en luister naar mijn stem....

dus dan zou het in principe gewoon op afstand kunnen, OF zelfs (denk ik) via een ingesproken bandje
amigo
13 jaar geleden
Ik heb in een programma gezien dat de hypnotiseur de persoon kan voorbereiden op de hypnose.
De stem is belangrijk omdat de gehypnotiseerde alleen iets zal uitvoeren dat door die stem wordt opgedragen. Hij moet ze dus herkennen. Eenmaal de persoon zich in gehypnotiseerde situatie bevindt, zal die , telkens als hij die bepaalde stem hoort ,de taak uitvoeren en/ of bij het horen van die zelfde stem zich een opdracht herinneren, die vooraf reeds werd opgedragen ,terwijl de persoon in slaapstand was.
Vb hypnotiseur zegt van : telkens als je deze bel hoort zul je... Alleen de hypnotiseur met die stem kan dan iets anders bevelen om te laten uitvoeren. Daarom is de stem zo belangrijk. Je moet naar zijn stem luisteren omdat het nadien die stem is die de bevelen kan uitvoeren, u wakker maken enz. De hypnotiseur kan je in slaapstand zetten,
dan slaapje. Hij kan je in waakstand zetten. Niemand merkt er iets van maar zodra de hypnotiseur iets opdraagt of de hypnotiseur vb die bepaalde bel laat
rinkelen doet de gehypnotiseerde wat er vooraf van hem werd gevraagd. In de praktijk laten ze de persoon wel niet achter zonder hem eerst volledig wakker te maken.
Conclusie , onder toezicht, kan dit op afstand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hypnotiseren bestaat niet.