waar blijft je Iris als je pupil groter wordt?

je Iris blijkt namelijk net zo groot..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Je pupil is het kijkgat in de iris, de iris wordt dus smaller als de pupil groter wordt.

Toegevoegd na 1 minuut:
De iris werkt dus als het diafragma van een fototoestel.
De omtrek van de iris blijft gelijk, of je pupillen nu klein of vergroot zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet het oog zien, als de lens van een camera. (als je weet hoe een camera werkt) Je iris gaat nergens naartoe. Het verwijdt zich, en versmalt zich weer. De rand van je iris, is dus flexibel.

Ik voeg een link bij waarin je precies kunt zien hoe het oog werkt. Hopelijk geeft dit antwoord op je vraag.

http://home.zonnet.nl/jcamps/debouw.htm

Toegevoegd na 49 seconden:
Met "de rand van je iris" bedoel ik dus de binnenste rand, van je pupil.