Help me please

Ik ben een meisje van 13, ik ben in december voor het eerst ongesteld geworden. Nu ben ik al 1 maand overtijd voor februari. ik heb nog nooit seks gehad maar ik snap niet wat het is. Ik kan er 's nachts niet van slapen dus help me alsjeblieft!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Als je net ongesteld bent, dan loopt het allemaal nog niet zo soepel in je lichaam. Ik heb dat destijds ook gehad. Gewoon een maandje of twee geduld hebben en dan komt het vanzelf weer op gang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach meisje toch, er is niets aan de hand met je hoor. De eerste maanden van de menstruaties zijn heel onregelmatig en betekenen dus niets.
Rustig afwachten en het komt vanzelf weer goed.
Je kunt het vragen bij je moeder en als je dat niet wilt maak je een afspraak bij de huisarts.
Maar geloof me, het komt goed hoor.

Toegevoegd na 1 minuut:
Kijk anders maar eens op deze site;

http://www.dokterdokter.nl/gezondheid/schoolkind/22781/de-eerste-menstruatie-wat-moet-je-weten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag gedaan en ik hoop dat je straks heel lekker ontspannen kunt slapen, welterusten.
geen paniek.....!!! blijf ademen.. :)

zwanger ben je in ieder geval niet, dus dat is een zorg minder.
als je voor het eerst ongesteld word duur het nog een tijdje voor je hormoonhuishouding op de rit zit (ook voor de hormonen is het allemaal nieuw!)

de eerste tijd is het in bijna alle gevallen zo dat de cyclus onregelmatig is.
de ene keer duurt de menstruatie zelf wat langer of is wat korter, de andere keer sla je een periode over, weer een andere keer kan er minder tijd zitten tussen de ene menstruatie en de andere.

een heel normaal verschijnsel dus. de regelmaat komt vanzelf maar er kan een tijdje overheen gaan :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh, geen dank hoor!
ik hoop dat je gerustgesteld bent nu je weet dat je niet de enige bent en dit heel gewoon is. :)
Als je net ongesteld bent geworden heeft je lichaam even de tijd nodig op gang te komen met de hele cyclus. Het kan wel een tijd duren voordat je echt regelmatig ongesteld wordt, bij mij duurde het zelfs langer dan een jaar voordat ik echt in mijn agenda kon aanstrepen wanneer mijn volgende menstruatie zou komen..

Als je ook nog geen seks hebt gehad kan je ook echt niet zwanger zijn geworden van niks. Dus wees gerust, je bent niet zwanger, het is heel normaal dat je niet gelijk regelmatig ongesteld wordt..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je lichaam moet zich nog instellen op de veranderingen die bezig zijn. Dus het kan best zijn dat er nu een tijdje even niets gebeurt, en daarna wat korter dan 4 weken, Maar je zult ineens merken dat je er de kalender op gelijk kunt zetten. Dus laat je slaap niet verpesten, nergens voor nodig
anneliez
13 jaar geleden
anneliez
13 jaar geleden
graag gedaan, lief dat je even bedankt