hoe ga je als sportleider om met gewichts- en lengteverschillen bij kinderen?

Voor een opdracht van school moet hier achter zien te komen. Ik heb niks in het boek kunnen vinden, dus ik hoop dat hier iemand meer informatie heeft.
Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Mensen in een lijn van groot naar klein laten opstellen. Aan de hand daarvan groepjes indelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de verschillen erg groot zijn in de groep kun je het beste teamspellen doen, zo kun je de krachten het beste verdelen. Individuele spellen worden al lastiger, hier kun je de kinderen wel indelen op bijv. lengte. Twee lange kinderen tegen elkaar tennissen en twee kleinere etc.
Op gewicht zou ik mensen niet indelen, ten eerste kan dit kwetsend zijn en ten tweede wordt het ook lastig om mensen te wegen of bijvoorbaat al te zeggen dat zij zwaarder zijn.
In de meeste teamsporten heeft elke lichaamsbouw wel zijn voor en nadelen. Als je lang bent kun je overal hoog bij, als je klein bent ben je vaak sneller en als je zwaar bent heb je vaak meer kracht!!
Probeer kinderen ook zo te benaderen, op hun persoonlijke voordelen!!