Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan ik ervoor zorgen dat ik bijna niet hoef te vegen bij poepen?

je hebt van die keren dan ben je na 1 veeg klaar, andere keren gebruik je bijna een hele rol

Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Een bekend probleem, scheiten onder de douche helpt. Dan hoef je namelijk helemaal niet te vegen maar ja soms duurt het wel een tijdje voor dat je die berg het putje in gestampt hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ervaringsdeskundige? :P
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Nee meestal neem ik zelf niet de moeite alles in het putje dauwen.

Andere antwoorden (9)

Zorgen voor harde keutels en dat doe je weer door vezelrijk te eten.
(Lees meer...)
16 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Inderdaad, meer vezels eten doet wonderen. +1
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ook weer niet te veel, anders raak je helemaal verstopt.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Dit is niet waar. Vezelrijk eten zorgt juist niet voor harde keutels, maar voor een gezonde ontlasting.
Volgens mij als je hurkend poept, zoals een hond dat doet, hoef je ook bijna niet te vegen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Excuses voor het woordgebruik....

eh... je kont scheren en je billen uit elkaar houden bij het eh, ja, poepen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Je billen niet samenknijpen en vochtig toiletpapier gebruiken om beter en hygiënischer schoon te maken (ik vind dat zelf in ieder geval een stuk frisser).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Mij lijkt dat de hoeveelheid vegen het gevolg zijn van de droogte van de ontlasting. Hoe droger, hoe minder er geveegd hoeft te worden. Droge (en/of keutelige) ontlasting ontstaat doordat er (te) veel water wordt onttrokken in de darmen. De oorzaak hiervan is vaak simpelweg dat het te lang in de darmen heeft gezeten. Mensen met verstopping zullen dus niet zoveel af hoeven vegen als mensen met een gezondere ontlasting.

Een eerder gegeven antwoord dat veel vezels helpen is dus precies niet waar. Vezels zijn goed voor de vertering, en helpen mee aan een goede ontlasting (dus juist geen droge keutels).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Voeding he, je geef het zelf al aan eigenlijk.

Als je erop let dat je bruin brood eet, weinig of geen vlees, veel fruit en groente, dan poep je keutels waarbij je nog maar nauwelijks hoeft te vegen.

Toegevoegd op 26-06-2009 20:27:27
En zoals Eric van Sauers al zei: Poepen zonder uren te moeten vegen? Koester die dagen!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
vezels, vezels, vezels...........
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Fles water vullen daarmee wassen Kun je je billen drogen met droog toilet papier En eventueel een eigen klein handdoekje gebruiken om het nog na te drogen !!
Natte {baby}billen doekjes helpt ook
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing