Lenzen en Brillen online kopen?

Heeft iemand ervaring met een bril online kopen?
Zo ja,welke web-winkel is een aanrader?

Weet jij het antwoord?

/2500

Zelf zou ik geen bril, en zeker al geen lenzen, online gaan kopen! (uitzondering kan wel zijn dat je bv op webwinkels zoals van bekende drogisterijen ergens aanbieding ziet van die 'bekende + leesbrilletjes'. Meestal net voldoende voor mensen die 40+ oud" zijn :) Reden waarom niet is vrij simpel. Kies voor een erkend adres en laat je ogen (deze zijn onvervangbaar!!) testen en grondig opmeten. Een goede opticien zal tijdens onderzoek/metingen je bij 'vermoedens op o.a medische afwijkingen' niet verzuimen om je een oogarts of evt.huisarts aan te bevelen. Juist door eerst een correcte oogmeting, loop je weinig tot geen kans op latere fysieke klachten zoals : hoofdpijn, wazig zien (met 1 of beide ogen), "beeld-of leesmoeheid", duizeligheid, tranende ogen enz. Daarbij is aanschaf van een goed en passend montuur van een bril ook nog belangrijk. Elk glas dat na de meting besteld wordt, is vooraf al 'op sterkte geslepen' en heeft een bepaalde diameter. Toch tijdens een meting voor een bril is voor een goed zicht ook "het optisch midden" bepalend, dit wordt ook wel de PD (pupil-distantie) genoemd. De glazen van een bril moeten exact dus passend gemaakt worden in een montuur. Daarnaast is de keuze van type montuur ook belangrijk, omdat sommige mensen bv een 'te platte neus' hebben en dan is een volledig kunststof montuur ongeschikt, dus montuur met 'instelbare neusvleugeltjes' ;) Ook de "pootjes" (veren) van een bril zijn in diverse lengte te bestellen. Allemaal onderdelen die je gaat missen zodra je zonder vooronderzoeken/metingen en advies mist als je zonder erkend lenzen-of brilrecept online iets gaat bestellen ;) Bron: jaren gewerkt in de optiek en contactlenzen branche en ook ruime eigen ervaring ;)

Tenzij het 0 glazen zijn, dan kan je on line kopen, maar als het echte glazen of lenzen zijn, dat zal de opticien op mijn minst de dlazen op jouw hoofd moeten centreren. Niet doen dus, vragen om problemen.

Hansanders.nl heeft net een nieuwe webshop gelanceerd.

Een bril online kopen lijkt me niet handig, het montuur moet bij je passen, en goed zitten. Lenzen is heel erg goed te doen( doe het zelf al jaren) ik ga 1 x per jaar voor controle bij een opticien en mijn lenzen bestel ik gewoon online. Makkelijk en net zo goed alleen erg veel goedkoper!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100