Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik de pijn verzachten van verbranding van de huid?

Gisteren wat lang in de zon gezeten.

Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Het is belangrijk om de huid goed in te smeren met verkoelende en vochtinbrengende creme. Blijf uit de zon en zorg voor losse kleding. Volgende keer: voorkomen is beter als genezen.

Toegevoegd op 25-06-2009 12:47:29
Hoe wordt het behandeld?

* Koelen van de huid met natte doeken of een douche met lauw water kan de pijn verlichten.
* Laat eventuele blaren zo veel mogelijk heel laten om bacteriele infectie van buiten af te voorkomen.
* Gebruik bij heftige pijn eventueel een pijnstiller, zoals paracetamol.
* Om de huid volledig te laten herstellen is het van belang gedurende een week de huid niet meer bloot te stellen aan de zon.
* Wanneer er sprake is van een ernstige zonnebrand met zwellingen, blaren, koorts, rillingen, hoofdpijn en de andere verschijnselen zoals hierboven beschreven bij ernstige zonnenbrand is het belangrijk zo snel mogelijk de huisarts te raadplegen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

karnemelk op de verbrande huid - uit de koelkast is natuurlijk nóg lekkerder, als je huid nog gloeit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Zal ook wel lekker meuren, karnemelk op je voorhoofd 8)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
de vraag is: wat verzacht de pijn.
= antwoord op de vraag.......
en met het meuren valt het héél erg mee - het trekt zó waanzinnig snel in, dat je het nauwelijks ruikt.
Een langdurig bad nemen.
Kan je gelijk eens onthaasten van deze maatschappij :).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Wij gebruiken daarvoor etherische olie met lavendel extract.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Plakken komkommer er op leggen. ( Plakken in de lengte van de komkommer snijden) En verder lauwe baden nemen met kamille. Succes en sterkte!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Rescue zalf van Bach..succes gegarandeerd..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Vroeger was er een wondermiddel: Tsjamba Fiji...

Maar dat bestaat niet meer...

Komkommer doet ook wel wat en dan Nivea aftersun is ook heel fijn...

Maar bedenk je goed vooraf, ga niet te lang in de zon, en in deze dagen met zulke zonkract als vandaag, blijf weg uit de zon, je maakt meer kapot dan je lief is...

Maar als je je verbrandt hebt met koken, dan kunnen de bovenstaande middeltjes ook goed erop gedaan worden...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Calendula emulsie of calendula zalf van VSM (oa voor oppervlakkige verbranding)
en Rescue zalf van Bach helpen goed
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
yoghurt,komkommer. Heb ook wel eens gehoord dat tandpasta helpt. Maar daar heb ik geen ervaring mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
ik heb heel goede ervaringen met aftersun-producten van Nivea met aloe vera erin...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ik heb speciaal een aloë vera gekocht bij het tuincentrum. In de stengels zit heel veel vocht. Als je daar een stuk vanaf snijdt en het vocht op de verbrande delen smeert, zal dat behoorlijk verzachten. De plant overleeft dit wel, en wat je aan stengel overhoud kun je nog een paar dagen in de koelkast bewaren.
Let wel, alleen bij verbrandingen gebruiken waarvan de huid nog intact is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Uit ervaring (ik verbrand supersnel) weet ik dat yoghurt uitstekend helpt de pijn te verzachten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing