Wat doet een stressbal aan stress?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beter ff in een stressballetje knijpen in een gevalletje van accute frustratie. Altijd nog beter dan je toetsenbord naar het hoofd van je collega smijten! Beetje sporten helpt ook heeeel goed tegen stress!

Het beste antwoord

Als je boos bent roept het eerder nog meer boosheid op omdat je je boosheid dan op een voor jouw gevoel zinloze manier uit. Ben je gestressed door angst dan kan het wel helpen omdat angst zich vaker uit in 'kleine' bewegingen. Tandenknarsen, nagelbijten. Als je dan in een stressbal knijpt kan je spanning er via dat knijpen uit zonder dat je op je nagels oid hoeft te bijten. Je kunt dan overigens wel pijn in je hand krijgen van het harde knijpen, maar je reageert in elk geval niet zelf-destructief op je angst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uh...das niet waar.
Je kunt er al je woede in kwijt. Maar ik wordt er alleenmaar gestresst van.. Vooral zon gele bal met een smiley erop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt alle woede,er in uitknijpen,of zoals ik het wel eens heb gedaan,in een gifbui,tegen de grond meppen,beter de bal die kapot gaat dan jezelf of iemand anders lichamelijk of geestelijk pijn doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het helpt je af te reageren. In zo`n bal kan je nl. zo hard en lang knijpen als je wilt om rustiger te worden.
amc
13 jaar geleden
Dat doet evenveel als in Den Haag protesteren tegen het beleid van een buitenland. Het vermindert de frustratie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha +
Nu aangezien de PVDA momenteel rode stressballen uitdeelt tijdens hun straatcampagnes zou je kunnen stellen dat de stressbal bedoelt is voor het verrichten van arbeid. En arbeid kan zowel stressopwekkend als verlichtend werken dus ja het licht er maar net aan hoe, wanneer, waarom en hoelang je die stressbal gebruikt. Te lang doet de stress in je handen en onderarmen toenemen en kan zelfs tot een stressbalarm leiden ;-)