Koortslip wat kan ik eraan doen?

Ik heb koortslip wat kan ik het beste doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Koortslipcreme kopen en smeren maar! Van zovirax is toch wel het beste.

Een paar keer per dag met Tea tree-oil deppen. Droogt gelijk in en het is veel goedkoper dan al die dure tubes. Bovendien kun je Tea tree-oil voor nog veel meer kwaaltjes gebruiken.

niet zoenen! dan draag je de ziekte over en het gaat nooit meer weg! verder kun je er speciale crème op smeren of zo'n stickertje erop doen en voorderest gewoon goed insmeren met vaseline ander scheurt het steeds open en duurt het nog langer voordat het over is. eigenlijk is mijn beste tip gewoon: wachten tot het over is.

De eerste dagen vooral lekker veel zalf smeren (er zijn heel veel zalfjes). Bij de apotheek kan je zeker een goeie halen. Als de koortslip na een tijdje nog niet weg is helpt het zalfje niet meer

Een persoonlijke tip: Op het moment dat je de eerste prikkel van een koortslip voelt beginnen met het deppen met Tea Tree of koortslipcreme smeren. Wat belangrijk is dat elke keer voordat je smeert even je lip goed wast met water. Als de lipblaasjes worden aangeraakt barsten ze en komen de virussen vrij, hierna wordt de korst pas gevormd. Als je een aantal keer per dag de lip wast en daarna met een middeltje (zoals al voldoende zijn genoemd) insmeert heb je kans dat er zich geen korst vormt, of in ieder geval dat hij minder groot wordt.

De koortslipcremes werken in het begin prima. Als je langer besmet bent met het virus, lijkt het wel of je resistent wordt tegen de cremes. Wat voor mij persoonlijk heel goed werkt is ... tandpasta erop smeren! (Ik gebruik de oranje Elmex). Het droogt de blaasjes direct uit. Nadeel is alleen dat je met een grote witte vlek rond je lip loopt, maar goed, als je het voor het slapen erop smeert ziet niemand het. Binnen een paar dagen is het weg. Wat ook helpt is de hot kiss (zie bron). Het virus houdt niet van hitte. Wel pijnlijk. Oh.. en neem extra vitaminen, want een koortslip komt vaak vooral op als je minder weerstand hebt!

In ieder geval niet aanzitten en niet zoenen, want het is besmettelijk. Verder om het te verwijderen kun je bij de apotheek speciale zalf halen voor een koortslip. Volgens mij heet dit een koortslipremmer of iets dergelijks. Bovendien zijn er ook koortslippleisters. Dit zijn pleisters die doorzichtig zijn, je kunt ze dus niet zien, en hierdoor gaan ze ook over..

als je eenmaal een koortslip hebt zal die nooit weggaan tenminste daar is nog niets voor uigevonden hij gaat wel weg maar komt steeds weer terug wel kan je zalf smeren en dan gaat hij eerder weg.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100