Heeft iemand tips voor het ondergaan van een ruggenprik?

Heeft iemand tips hiervoor? Ik vind het gewoon doodeng en ben gestressed.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (10)

Neem narcose
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kalm blijven
maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan
bedenk dat ze dat echt niet doen als het niet kan, en dat je er eerder van ben opgeknapt dan van een narcose
anneliez
13 jaar geleden
Oh waarom?
Na mijn bevalling heb ik een ruggenprik gehad omdat de placenta niet losliet.
Ik heb werkelijk niets gevoeld van de prik.
Ik vond het niet een raar gevoel ik m'n benen.
Je bent niet misselijk na die tijd...

Maar geef je bezorgdheid door aan de narcotiseur, hij of zij kan je alles vertellen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is natuurlijk spannend, ik heb inmiddels 3x een ruggeprikken gehad. Ik ben altijd nog blij dat ik er voor gekozen heb. Een ruggeprik gebeurt heel zorgvuldig. Eerst krijg je een klein prikje, die als verdoving dient voor de uiteindelijke ruggeprik. Van de ruggeprik zelf voel je dan ook niets en het gaat ook allemaal heel snel. Maar ook ik was iedere keer wel behoorlijk zenuwachtig hoor. Is heel normaal. Misschien helpt het ook om de stress/angst ook even toe te laten. Dan kun je het op een gegeven moment misschien weer wat gemakkelijker loslaten.
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor maar ook tijdens de prik wordt je goed begeleid. Het is niet nodig om gestressed te zijn. De prik zelf duurt maar heel kort en is niet heel pijnlijk. Het gevoel(of eigenlijk geen gevoel) daarna vond ik vreemder dan de prik. Probeer ontspannen te zitten tijdens de prik, dan gaat het het makkelijkst
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet bang zijn, gwn doen, dan heb je het ook maar gehad. Toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik mocht een keer kiezen tussen narcose of ruggenprik. Het idee van een ruggeprik vind ik zelf inderdaad ook nogal eng, ben dus voor narcose gegaan.
Een ruggeprik is wel makkelijker achteraf (narcose is echt een aanslag op je lichaam).
Zorg gewoon dat je zo rustig mogelijk bent. Zeg ook gerust dat je het een beetje eng vind, dan houden ze er een beetje rekening mee en zullen ze je ook geruststellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na een stuk of zes ruggenprikken weet ik inmiddels wel waar ik het over heb,jammer maar helaas.Het valt echt heel erg mee hoor,voor mij in ieder geval stukken beter dan de nasleep van een narcose:hoofdpijn,urenlang misselijk.Mij werd door de anesthesist aangegeven op mijn zij te gaan liggen met mijn rug bol gebogen,zo gaan de wervels uit elkaar staan en is het prikken gemakkelijker.Wat bij mij echter beter werkte was op de rand van het bed te gaan zitten,voorover geleund,ik voelde er echt bijna niets meer van op die manier.Het blijft natuurlijk een vreemde gewaarwording om de helft van je lichaam niet meer te voelen,maar dat weegt niet op tegen vervelende nasleep van een narcose.Al zal dat niet voor iedereen opgaan .In ieder geval,succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb in januari j.l. nog een ruggeprik gehad en kan het aan bevelen. wat al eerder genoemd is, je hebt geen last van de vervelende nasleep van de narcose, en bent er de hele tijd helder bij. ik zou het gewoon doen, ik heb zelf toen de prik ging komen in mezelf zitten kletsen van rustig blijven enz doet maar ff pijn een klein prikje. klinkt misschien stom maar het hielp wel. veel sterkte gewenst met je beslissing
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat geloof ik,ik heb 4jaar geleden een ruggeprik gehad.Heb je er met de dokter over gehad dat je zo bang bent!? Hij kan je een sedatief geven,dan merk je er niks van,.je kunt met goedkeuring van je arts.wat valdispert nemen (,een onschuldig kalmerend middel).Maar praat eerst ook eens rustig met je dokter,hij kan je alles vertellen,zodat je minder angst hebt voor de ruggenprik.veel sterkte meid. harriet