Je voet is even groot als je onderarm, zijn er nog meer van deze lichamelijke feitjes?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.1K
Cryofiel
13 jaar geleden
Da's helemaal geen feit - of ik leef op kleine voet. Mijn voeten zo lang als mijn onderarm - ik moet er niet aan denken wat voor Sidonia-schuiten ik dan zou hebben!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij klopt het ook niet, maar mijn pootjes zijn geloof ik in verhouding wat aan de kleine kant...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb grote voeten, maar gelukkig niet zo groot als mijn onderarmen!

Het beste antwoord

Als we vroeger sokken gingen kopen moest ik van mijn moeder een vuist maken, met de duim in mijn hand, dan pakte ze de sok en draaide die om mijn vuist heen, als het teenstuk en hiel elkaar raakte was het de goede maat.
Of dit nu exact klopt weet ik niet, maar ik heb geloof ik wel altijd goed zittende sokken gehad :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat klopt, deden mijn moeder en oma ook altijd. (Leuke herinnering...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou inderdaad leuke herinnering, die was ik alweer bijna vergeten. Werkte inderdaad altijd prima. :-)
Amadea
13 jaar geleden
Klopt, dat deed mijn oma ook altijd. Dit feitje klopt dus wel, in tegenstelling tot wat in de vraag gesuggereerd wordt.

Andere antwoorden (5)

Dat er niemand aan zijn eigen elleboog kan likken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jazeker het menselijk lichaam is op elkaar afgesteldbv 2x de lengte van je arm is je lengte .
scs

adriaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus niet, zo aan de reacties te lezen, en bij mij klopt het ook niet.
Een volwassene is net zo lang als ie breed is. De breedte gemeten van vingertop tot vingertop met de armen zo wijd mogelijk gespreid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat je ogen altijd even groot blijven, terwijl je neus en oren doorgroeien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat de lengte van grond tot je navel * 1,62 ( de gulden snede ) je hele lengte is. Dit klopt bij mij wel ongeveer.