Genoeg graffen?

Ik vroeg me af er gaan zo veel Mensen dood in 1 minuut. Al die dode mensen moeten in een graf, maar er zijn er al 394719363917miljoen ofzo maar hebben we later wel genoeg plekken voor dode mensen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Keldergraven zou een oplossing kunnen worden, kijk maar eens: even door de advertentie heen bijten;
http://www.at5.nl/artikelen/27238/zorgvlied-graaft-keldergraven

Goed dat je je dat afvraagt. Er zijn bevolkingsgroepen die niet gecremeerd willen worden en ook niet geruimd willen worden na 10 jaar. Dat betekent een te kort aan begrafenis grond. Het zijn lucratieve tijden voor eigenaren van begraafplaatsen want er worden steeds meer 'eigen' graven gekocht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Vaak ruimen ze hele oude graven.. Maar er zijn wel steden, dorpen waar ze grond te kort komen en moeten uitwijken naar buiten de stad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je heb een contract van 10 jaar daarna word je gecremeert
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In mijn gemeente kun je na zoveel jaar bij betalen en dan laten ze het graf weer liggen voor een bepaalde tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, je nabestaanden kunnen de grafrechten (voor perioden van 10 tot 30 jaar) steeds laten verlengen. Desnoods 500 jaar, als er nog zo lang mensen in je geinteresseerd zijn. Pas als niemand meer grafrechten betaalt, kan een graf worden geruimd. En dan doen ze dat meestal pas als het nodig is, en eventuele resten worden dan en masse gecremeerd of opnieuw bij elkaar begraven. Er is dan echter weinig tot niets meer van over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke oke bedankt voor de verbetering
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tien jaar zou ook wel ERG kort zijn als je bijvoorbeeld ene kind, of heel jong een ouder verliest.
Kristal
13 jaar geleden
Het hangt wel sterk van de grondsoort af waarin je begraven wordt of er na een aantal jaren niet veel meer over is. Het kan ook 20 of 30 jaar duren.
Graven. 1 graf, twee graven.

En nee, er zijn er nooit genoeg om miljarden mensen te begraven natuurlijk. Daarom worden graven na verloop van tijd geruimd ; om als er echt helemaal geen nabestaanden meer over zijn die er nog naar omkijken, plaats te maken voor nieuwe bewoners. Of soms al eerder, als er niemand meer grafrechten voor betaald.

Dat is overigens wel een van de redenen dat cremeren meer en meer 'in de mode' komt : er is gewoon niet genoeg ruimte om iedereen die overlijdt te begraven, en dus wordt dat alsmaar duurder. Waardoor meer en meer mensen de 'vrije' keus maken voor crematie, dat uiteraard beduidend minder ruimte in beslag neemt.

Los daarvan is er na een aantal jaren van een lichaam plus kist weinig tot niets meer over. In de meeste oude graven ligt dus al helemaal niets meer, alleen nog maar een steen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je dan toch aan het verbeteren bent... het is:
1 graf 2 graven of één graf twee graven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waauw wisl, jij bent wakker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wisl: is het 1 graftak, 2 graftaken? Trouwens, ben je de komma niet vergeten tussen graf en twee?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@wisl ; helaas doen de één-streepjes het net altijd bij mij, en ik heb niet altijd zin om ze op te zoeken.
Het is trouwens niet OF één/twee OF 1/2, het is altijd één twéé ; alleen heel grote getallen schrijven we in cijfers.
In de meeste gemeentes is het zo dat je grafrechten koopt voor 10 of 20 jaar. Daarna worden de graven geruimd, en worden alle resten die nog aangetroffen worden, verzameld in een grote kuil, de knekelput.
De plekken waar de graven waren, kunnen dan hergebruikt worden.
Vroeger was het gebruikelijker om een koopgraf te hebben, dus je kunt nog wel degelijk hele oude graven aantreffen. Ook hebben sommige families een crypte, zo'n stenen huisje waar kisten in bewaard worden.
Daarnaast kiezen steeds meer mensen voor crematie, die hebben geen graf nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou vraag ik mij eigenlijk af, als er nou een graf geruimd word....stinkt het dan niet vreselijk? Daar heeft iemand een aantal jaren gelegen en is als het ware weggerot....als ze zo'n graf open graven, dan stinkt dat toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger werd een graf na 20 jaar geruimd. Doorgaans waren er dan alleen wat droge botten over (vandaar ook die naam 'knekelput' waar de resten in gingen). Tegenwoordig worden graven vaak al na 10 jaar geruimd, en zijn kisten soms zodanig dat het lichaam nog niet erg aangetast is, en ja, dat stinkt. Juist omdat het nog niet genoeg weggerot is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
precies, ik ken een voorbeeld van een begraafplaats met hoog grondwater. daardoor waren de stoffelijke resten vrijwel helemaal niet vergaan, alleen gaan rotten (yuck) ook hier in de gemeente is een knekelput (wat ik hierbij nomineer als woord van de dag!) omdat sommige mensen vanuit hun geloof bezwaar hebben tegen crematie, ook na 20 of 50 jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, met een hoge grondwaterstand krijg je meer een soort veenlijken dan skeletten :-/
Volgens mij heeft elke begraafplaats een knekelput, trouwens.
Veel mensen worden gecremeerd. As neemt veel minder ruimte in. In.nederland worden de meeste graven na 10 jaar leeggehaald.om opnieuw gebruikt te worden. Op joodse en islamitische begraafplaatsen gebeurt dat niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Crematie is nep.
Mensen worden nooit direct gecremeerd maar ze wachten tot ze meerdere lichamen hebben, die worden in 1 x gecremeerd. Anders zijn de stook kosten te duur. Temperatuur loopt op tot wel 1000 graden Celsius
nee er zijn geen genoeg plekken. daarom ruimen ze ook graven op van mensen die er al erg lang liggen. een andere optie is crematie daar neem je geen plek voor in .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt gelijk, we hebben natuurlijk niet voldoende graven voor zoveel dode lichamen. Maar in veel andere landen verbranden ze de dode lichamen, eventueel in de open lucht. In Tibet voeren ze de dode lichamen aan de gieren omdat o.a. de grond zo hard is dat ze er niet in kunnen graven. In nederland zelf wordt cremeren steeds meer gemeengoed. En na crematie kan je besluiten om b.v. de as uit te strooien, maar ook kan je besluiten de urn te begraven op het kerkhof. Dan is het een klein grafje met daarin de urn. Zo hebben nabestaanden toch een plek om naar toe te gaan maar neemt het niet zoveel ruimte in als een graf met een kist. En er wordt regelmatig geruimd.
Kristal
13 jaar geleden
idd je de famillie van de overledenen moet om elk jaar een bijdrage storten en indien ze dit niet meer wensen te doen wordn deze kisten terug opgegraven en ik denk dat ze het stoffelijk overschot dat toch nog cremeren en uistrooien over een prachtige weide.