Is dit onderzoek betrouwbaar genoeg om te beweren dat ADHD geen aandoening is maar dat deze mensen extreem creatief zijn?

Zo ja, wat zou dan de behandel/benaderwijze van ADHD'ers moeten zijn? Er wordt tegenwoordig heel veel Ritalin voorgeschreven en kinderen belanden soms op het speciaal onderwijs.

Ook zijn er onderzoeken gedaan naar de relatie voeding en ADHD. Ik vind dit soort onderzoeken eigenlijk maar eenzijdig.

Zie artikel.
Voor uitgebreide en originele artikel kun je onderaan op bron klikken.

Toegevoegd na 38 seconden:
http://niburu.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=96%3Akinderen-met-adhd-hebben-geen-aandoening-maar-zijn-creatief&catid=17%3Agezondheid&Itemid=30

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Niburu constateert dat voor buitenaardse kinderen ADHD geen aandoening is, maar eet teken van extreme creativiteit.
Dit geldt dus niet voor aardbewoners.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ik heb het ff snel gelezen.(ben zelf adhd er)
er ben ik het gedeetelijk wel eens dat adhd ook positieve kanten heeft wat betreft creatief en probleem oplossend denken maar zelf zeg ik altijd het is een zegen en een vloek want,aan aan creativieteit heb je geen profijt als je leven continu een puinhoop is omdat je geen seconde rust in je lijf/hoofd hebt en ja dat is op vooral school/werk natuurijk wel snel een probleem.Ik zie soms ook wel kinderen die zo onder invloed zijn van ritalin dat ze erbij lopen als speed freeks want het is puur amfetamine.zelf heb ik jaren aan alle soorten drugsies gezeten inc speed en weet dus echt wel waar over ik praat.Dus ik ben er zeker geen voorstander van om ieder kind met adhd maar ritalin te voeren zodat het rustig is in de klas.ik gebruik het regelmatig in kleine dosis als ik even scherp moet zijn maar niet in de hoeveelheid die mij in eerste instantie is voorgeschreven want dan ben zo waus als een guppie.Ik heb ouders gezien die hun kleine kinderen meer geven dan mij als volwassene voorgeschreven is op die manier creeert ritalin adhd als het ware.Zelf ben ik van mening dat adhd wel inhoud dat je anders werkt als veel gemiddelde mensen maar een aandoening noem ik het in die zin niet aangepast onderwijs kan juist wel een oplossing zijn.Zeker als je er leert hoe je met al je energie en creativieteit leert omgaan en in je voordeel leert gebruiken ipv dat het je in de problemen brengt.Want dat kun je dus wel leren.Maar goed ik ben we wat van je vraag afgedwaald maar hoop dat je er wat aan hebt.

Toegevoegd na 22 minuten:
verer heb je as adhd er natuurlijk veel energie waar anderen vaak moe zijn kan ik nog ren doorgaan.maar daar heb je niets aan als je ergens aan begint en 10minuten later met wat kompleet anders bezig bent.ritalin helpt daar tegen wel erg goed.ik vergelijk het zo:Normaal luister ik naar 10 radio zenders tegeijker tijd met ritalin naar sechts 1 maar ik houd ook wel van wat ik de tornado in mij zelf noem.Ik kan heledagen rennen vliegen springen tot echt extreem aan toe soms moet dan ff de stekker dr uit en gebruik ik weer even wat ritalin of als ik ergens langere tijd gefocust ergens aan moet werken gebruik ik het.En dat is een wereld van verschil.Bij mij werkt dat goed samen met extreem veel structuur in hoe ik mijn leven lijd maar als ik even niet oplet loopt alles weer in de soep.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed dat je het vraagt dus. Zo prik je nog eens door zogenaamd onderzoek heen.

Ik houd me bezig me dyslexie - ben zelf dyslectisch en dat is geen gave, dat kan ik je wel vertellen. Wat volgens mij ook voor ADHD geldt is dat:
- mensen totaal verschillend met hun handicap omgaan
- behandelingen en hulpmiddelen voor iedereen anders lijken te werken
- buitenstaanders daar soms akelige meningen over hebben
- er natuurlijk kwaliteiten en positieve kanten zijn - maar dat geldt ook voor mensen zonder handicap (zelfs! ;-)

Wat volgens mij ook waar is: als de dingen in je leven niet vanzelf gaan, word je vanzelf creatief. Of een doorzetter of ondernemer of .. noem maar op. Maar als je handicap niet erkend wordt of mensen blijven je afkeuren en pesten kan je ook lelijke en langdurige emotionele gevolgen oplopen (faalangst bv).

Het onderzoek naar de relatie ADHD en voeding lijkt me trouwen heel degelijk. Het gaat dan eigenlijk om een voedselallergie. Als het je aangaat zou ik het goed onderzoeken want een leven lang ADHD is veel heftiger dan een leven lang zonder tomaten ofzo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuke manier om naar te kijken! :-) Ik word binnenkort getest op ADHD en doe kunstacademie! Zou hier verband zijn? (Denk wel dat het worden van een kunstenaar goed past bij een ADHD-er: eigen tijden en werk indelen, je eigen interesses en fascinaties volgen en veel energie hebben!)