Ik heb anorexia maar zodra ik weer mag wil sporten wil ik weer me spieren terug krijgen hoe gaat dit lukken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt me nogal een valkuil voor je om te gaan sporten met als doel iets verbeteren aan je lichaam.. Kun je niet een sport beoefenen omdat het gewoon leuk is?

Het beste antwoord

Ik heb ook anorexia.
Ik heb op mijn dieptepunt 34 kilo gewogen.(ik was toen opgenomen)
Ik ben al weer een tijdje thuis( weeg nu 44 kilo)
Het spierweefsel in mijn benen was "verbrand"( het lichaam gaat spierweefsel verbranden als je geen vet meer hebt)ik kon niet meer lopen en zat in een rolstoel ...
Nu loop ik weer.Ik heb weer spierweefsel opgebouwd,maar niet door te sporten!Je moet weer gaan eten.Het blijft moeilijk.
Het blijft iedere dag een gevecht.
Maar het kan.ECHT!
Ik wens je heel veel sterkte!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zonder voedsel zullen je spieren niets te verbranden hebben en dus hou je het niet lang vol. Dat gaat je dus nooit lukken!

Als je weer gaat eten (dat hoop ik wel voor jou), dan kun je beter wat meer eiwitrijk voedsel eten. Bouw het sporten dan heel langzaam op, anders ga je van je stokje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door simpel
Weg goed te
Eten en goed te trainen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je denkt weer aan de toekomst! Dat is een goed teken.

Sport: dat zal heel langzaam moeten worden opgebouwd. Je lichaam heeft enorm te lijden onder anorexia.
Het lijkt me dat zwemmen heerlijk zal zijn voor je hele lichaam. Maar dat is in badpak en misschien is dat nog wat te moeilijk?

Vraag eens aan je begeleiding/huisarts wat mogelijk is in de plaats waar jij woont. Want misschien is het beter om in de eerste tijd een personal coach te hebben.

Met een doel in je leven heb je een motivatie om zo snel mogelijk de anorexia achter je te laten. Dat is een hele lange en zware weg. Maar houdt dat doel voor ogen. Visualiseer hoe je eruit ziet in een leuk trainingspak als je gesport hebt!

Ik wens je alle kracht toe!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar de sportschool en vraag daar of ze jou kunnen begelijden met het opbouwen van het sporten.. Als je hun je verhaal vertelt zullen zij waaschijnlijk een mooi schema voor jou op kunnen zetten met sporten en eventueel een eetschema