Hoe komt het dat ik tijdens een normale sportraing die ik elke week doe, ineens niet meer vooruit kom en heel moe ben tijdens de training?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Virus of bacterie waarschijnlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan veel oorzaken hebben.

Het kan hormonaal zijn (geen idee of je een vrouw bent), maar in bepaalde periodes van je cyclus zorgen hormonen voor vreselijke vermoeidheid tijdens inspanning.

Het kan ook een virusinfectie zijn, zoals Pfeiffer of CMV. CMV lijkt op Pfeiffer en bijna 90% van de volwassenen boven de 40 heeft het wel gehad. Vaak zonder te weten. Je bent ontzettend moe en lusteloos, maar gaat vaak vanzelf weer over door rust.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit kan ook geheel aan je voeding liggen. Als jij andere ziektes, zoals al genoemd hier kunt uitsluiten, is het verstandig je voeding te analyseren. Tevens kan ik je adviseren, om voor of na je training een proteineshake te nemen. Deze geeft je de energie voor de training en helpt je lichaam sneller te herstellen.