Werken verdovingen minder goed bij autisten?

Vandaag gehoord dat het daarom kon zijn dat ik nog steeds heel veel pijn voelde na 2 plaatselijke verdovingen.
Zelf nog nooit van gehoord. En het lijkt me ook nogal ver gezocht vanaf het begrip autisme.
Iemand bewijs? Qua nieuwsartikel of zelf arts.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb er ook nog nooit van gehoord. Lijkt me niet veel voorkomend. Technisch gezien zpu het misschien kunnen als iemans veel kalmeringsmiddelen slikt, dan wordt hij daar minder gevoelig voor.
Maar ik vind t vreemd klinken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik slik geen kalmeringsmiddelen/concerta/ritalin of die andere commerciele troep. Nergens voor nodig.
Ik vond het ook raar klinken. Daarom vraag ik het hier.
Kimath
13 jaar geleden
Ik heb Asperger, maar ik heb nog nooit last van gehad dat een verdoving niet goed werkte. Ik ben juist extra gevoelig voor dingen als alcohol en cafeïne, maar pijnstillers weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij mijn dochter aspergerkind werkt paracetamol niet. de pijn blijft

Antwoorden (3)

het is vastgesteld dat autisten een hogere pijngrens hebben dan "gewone" mensen.
Ik ben autistisch en al een aantal keer plaatselijk verdoofd geweest maar bij mij heeft het altijd gewerkt of ik weet gewoon niet beter.
Heb je nog steeds pijn, vraag dan om meer verdoving.
In de meeste gevallen zullen ze je dit wel geven, als het dan nog verantwoord is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Een hogere pijngrens? Dat is grappig om te weten :P
Nog nooit bij mijzelf gemerkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn zoon heeft ook Asperger syndroom en zijn ervaren van pijn is anders dan bij niet autisten. Hoe anders kan ik niet voelen natuurlijk ;-) maar het komt over als "minder".
nee, een verdoving werkt hetzelfde bij autisten/autisme. een verdoving legt een van een (grote) zenuw of zenuwknoop lam autisme heeft hier geen enkele invloed op.

of iemand wel of geen autist is heeft dus geen invloed op de werking van de verdoving of de verdovende stof.
zo zal geen enkele psychische stoornis invloed hebben op de werking van een verdoving.

broodje aap verhaal dus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt er van af welke soort autist je bent. Er zijn autisten die extreem gevoelig zijn voor aanraking, voor wie de kleinste aanraking pijnlijk aanvoelt. Deze mensen ervaren aanraking dus sneller als pijnlijk/vervelend. Bij deze categorie autisten zou een verdoving dus minder kunnen werken. We hebben het dan wel over ernstige vormen van autisme, zoals je in een vgz instelling ziet.
Volgens mij kun je dit absoluut niet generaliseren naar autisme in het algemeen.