Mijn therapeut vindt dat ik zoveel mogelijk baantjes in korte tijd moet verslinden, waar ligt de grens van accepteren?

Ik heb nu 6 maanden in therapie gezeten, om hetgeen wat ik geleerd heb in de praktijk te brengen wil en moet ik nu gaan werken. Mijn therapeut denkt dat ik van een hele reeks baantjes heel veel leer, ik denk echter dat het mijn gevoel van mislukking versterkt. moet ik alles voor zoete koek aannemen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Je maakt het veel te groot. Je moet niet heel je ego aan dit project ophangen, het is gewoon een leerproces en in een leerproces mag en moet je ook fouten durven maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je gaat al uit van mislukkingen, wie weet is dit de reden dat je therapeut je dingen wil laten proberen om jou te laten zien dat het wel kan lukken en je pos tegen de dingen aan gaat kijken.

door verschillende baantjes leer je jezelf kennen en kan je zien dat je meer in je mars hebt dan dat je denkt.

je hoeft niet alles voor zoete koek aan te nemen, maar je kan je therapeut vragen waarom hij denk dat dit voor jou goed zal zijn.

je leert de geleerde dingen in praktijk brengen
je bent nuttig bezig
je leer wat je wel en niet leuk vind
je leer jezelf kennen (wat kan en wil ik)
je doet werk ervaring op
je leert dat het mogelijk is om je grenzen te verleggen
je doet contacten op
je leert om te gaan met bepaalde situaties
je leert bepaalde stappen te ondernemen (werk komt je niet aanwaaien)
je leert van je fouten als het even wat anders uitpakt dan je dacht (ook dit is een leermoment, dus niet per definitie negatief!)

natuurlijk hoef je niet 10 baantjes in een maand af te werken, maar geef het idee een kans zodat je achteraf kan zeggen of het mislukt is of niet.

als je niet probeert weet je ook niet of het lukt. ik was in mijn jeugd een jobhopper (wist niet wat ik wou) maar je zal echt zien dat je meer in je mars hebt dan je denkt.
dus gaan met die banaan!!!!!

succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben het met je eens dat het, het gevoel van mislukking versterkt.En waar kom je tegenwoordig nog aan veel baantjes,makkelijk gezegt in deze tijd.Als je werkt,vind ik dit al therapie je leert iedere dag weer .En je krijgt een vast ritme met opstaan naar je werk ,plus afleiding dat is ook belangrijk,je had alleen dat duwtje in je rug nodig van je therapeut.