Baard in de keel?

Hey ik heb een dringend vraag! ik vroeg me af of ik de baard in de keel heb: ik ben 14

Gister had ik opeens heel erg pijn in me keel als ik slikte, het Brande een beetje. Ook veranderde mijn stem! Heel erg lelijk geworden. Vanochtend had ik de lelijke stem nog steeds maar de pijn was al een beetje over. De stem is erg schor en ik ben bang dat de baard in de keel was. Mijn stem is nu niet meer heel erg schor maar een beetje. En ik vind deze stem echt lelijk. Ik kan ook niet meer hoge tonen want mijn stem slaat dan een beetje over maar dat heb ik al heel lang

Dus is dit een begin van de baard in de keel of de einde? Want deze stem wil ik niet :(

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.3K

Het beste antwoord

Hey Mayemin,

Wel toevallig dat het nu net met die pijn in de keel is. Grote kans dat het tijdelijk is en dat het overgaat zodra je keelpijn weg is.

Maar je hebt zo onderhand wel de leeftijd voor de baard in de keel. Dat merk je dan aan het feit dat je stem regelmatig overslaat. Elke dag wel een paar keer. En dat houdt een poosje aan. Maar ook dat gaat over en het is volkomen normaal bij jongens. En daarna heb je een iets andere stem. Wat zwaarder. Wat meer "volwassen".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat zou kunnen,, maar het kan ook zijn dat je gewoon hees bent
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je gewoon hees bent. En trouwens je stem klinkt niet je hele leven hetzelfde als wanneer je een baard in je keel hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
na, sowieso je stem veranderd niet in een dag.
en meestal ben je dan niet schor, het doet ook geen pijn.
ik denk dat het iets anders is. keelontsteking, griep.

en.. wat is er zo erg aan de baard in de keel?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vergeet hem niet de scheren!!