kan iemand mij duidelijk vertellen wat echte liefde is, wat is precies het verschil tussen lust enliefde?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

ik heb even gegoogled voor jou. hier staat heel duidelijk omschreven wat lust en liefde is.

in het kort lust is meestal naar minder bekende mensen en vooral op het seksuele gebied bekend.

liefde is het houden van een bekende persoon die je al langer kent het draait niet meer om de seks
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
liefde heb je voor je vrouw, kinderen, je hond enz., in principe iedereen en alles wat je naar aan je hart ligt.
en lust is gebaseerd op sex, en wat daar bij komt kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verliefdheid is een gevoel dat iemand heeft in het begin van een liefdesrelatie of eenzijdig zonder relatie, alhoewel sommigen (vaak levenspartners) het voor de rest van hun relatie ervaren met elkaar. Er worden hormonen en neurotransmitters (oa. fenylethylamine, noradrenaline, adrenaline, endorfine, dopamine en oxytocine) in de hersenen aangemaakt als de persoon het doelwit van de verliefdheid ziet. De hormonen die vrijkomen zijn verslavend, waardoor de persoon de geliefde zo vaak mogelijk wil zien. Het is een emotionele reactie, vaak irrationeel en primitief.

Lust is het verlangen om een behoefte te bevredigen. Vaak wordt het in beperkte zin gebruikt voor het verlangen naar seksualiteit. (In het Duits betekent het woord 'Lust' eveneens zoiets als 'ergens bijzonder veel zin in hebben'.)

Totaal iets verschillends dus, al kan er bij liefde wel lust optreden natuurlijk :)