Ik moet best wel vaak huilen, ik wil hier graag van af, Maar hoe?

Hoi, ik ben Ruben 12 jaar oud en ik zit in de eerste klas
Ik moet vaak huilen in een gesprek over iets waarvan ik dan iets slechts heb gedaan ofzo. Laatst had ik een gesprek met mijn Mentor en toen ze over een slecht cijfer begon schoot ik vol. Ik vind dit zelf echt niet leuk. Ik wil hier van af, maar hoe?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Ik ben 23 en ik heb dit soms nog steeds. Is niks om je voor te schamen. Gewoon even stoppen met praten, paar keer rustig ademhalen en dan zakt het wel weer weg. Leg desnoods uit dat je een beetje gevoelig bent en snel moet huilen, mensen begrijpen dat wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Komt goed jongen probeer er niet oevr in te zitten. Kwestie van Tijd

Antwoorden (5)

Misschien heb je last van droge ogen. Gebeurt bij mij ookwelens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, echt huilen met zo'n gevoel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien puberteit die eindelijk begint? Vast wel iets met hormonen ofzo denk ik (: En anders ga je naar dd huisarts om verder te laten onderzoeken. Misschien dan toch trage schildklier ofzo? Dat is wanneer je schildklier te weinig hormonen aanmaakt. Waardoor je vaak depressief moe huilerig en vele andere probleempjes hebt.
Flappie doe niet stoer... Ik ben 16/17 en begrijp wat hij bedoeld. Vroeger had ik dat ook maar dat ging in de tweede klas over. Je leert er mee omgaan en je begrijpt dat een onvoldoende niet betekend dat de wereld vergaat. Het gaat niet om de cijfers, het gaat erom hoe je bent kerel. En iedereen heeft vakken waar hij beter of slechter dan de anderen in is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meer slapen (ik krijg dit soms ook als ik heelerg moe ben)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je op het punt staat om te huilen, focus je dan heel erg op iets heel leuks. werkt bij mij ook en het is inderdaad een kwestie van tijd....
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ruben , ik heb Franse voorouders. In zuidelijke landen ,in Zuid Amerika en Oost Europa is men veel extraverter. Daar zoenen mannen elkaar bij ontmoeten . Kolossen van Russische mannen zoenen elkaar en huilen als ze emotioneel zijn . Waarom mag 'n mens wèl lachen , maar niet huilen in het openbaar . Ik ben bokskampioen van Noord Holland geweest . Ik ben de eerste die lacht en huilt als ik emotioneel ben . Waarom mag je wel van gedachten wisselen met woorden , en moet je tegelijkertijd je gevoelens verbergen . Dat doen alleen idioten . Als je nog toelichting wilt , vraag het gerust . En schaam je niet voor je gevoelens en tranen .

Toegevoegd na 9 uur:
Ruben ,in antwoord op je reactie: huilen hoort bij het leven.het is 'n emotie. Als je ouder wordt gaat het vanzelf over. Het gedrag past zich aan aan de wereld om je heen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is best een moeilijk antwoord voor een twaalfjarige...