Liefhebben, is leuk, het maakt mij blij
Geluk, en liefhebben kan niet worden opgezocht, bezeten, verdiend, versleten of verteerd. Kortom de liefde zit in jezelf het is geen bezit en dat maakt mensen blij. Als je vanuit de liefde, je hart laat spreken is er liefde en zal je liefde ontvangen. Liefde ontvangen is anders dan liefde krijgen, immers krijgen is gerelateerd aan hebben. Liefhebben heeft een oorsprong van wederzijdse vonken waarbij je meer voelt dan dat je weet. Liefde is wensen dat anderen gelukkig zijn je maakt ze blij . . Toch is het soms niet gemakkelijk, er zijn nu eenmaal gebeurtenissen die in de weg staan. In de sprookjes bijvoorbeeld wordt het leven met bedreigingen gezien als draken en monsters en die hebben we allemaal. Het is jouw kracht en wil om dergelijke draken te verslaan en te overwinnen op je levenspad. Ook ik moet dergelijke aktie`s ondernemen. Als je niet meer beter wordt van een akelige ziekte zal je de demoon te lijf moeten met je ik en je hart. Als je dat lukt ben je niet genezen maar heb je ruimte voor de liefde je kunt je zieke leven beter aan, je wordt gelukkiger. Alleen de kracht van liefde kan de mensheid door de zijn crisis trekken en naar een hoger niveau van bewustzijn en ontwikkeling tillen. In ieders leven zit angst, en die angst (draak of demoon) zal overwonnen moeten worden door de liefdes kracht van het hart. Vele sprookjes hebben wijze levens lessen. Wees de prins in je zelf in gouden zonnestralen. Zo ontdekte ik dat het niet van belang meer is om beter te worden als je weet dat dit niet mogelijk is, alles draait om de innerlijke liefde voor jezelf en voor de ander. Heb je naaste lief als je zelf. Het leven is jouw sprookje. Ik hoop dat alle zieken dit zullen begrijpen, want je draagt je ziekte gemakkelijke en je bent een beetje blij. Niemand kan je pijn afnemen, maar wel je vervullen van liefde dat is leuker. Zo wordt je ontvankelijk voor de liefde en geluk. Ik schenk mijn liefde aan alle zieken in de wereld en bid niet om genezing maar liefdevolle dagen en een beetje geluk. Ben jij ook een liefhebber dan ben je blij? en leuker kan ik het niet maken Addy
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

Heel leuk, want dan lukt het, lukt het in je leven en dan ben je blij...

ge-luk-kig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel leuk, blij zijn is gezond, een dag niet gelachen is een dag niet geleefd, hoewel dat natuurlijk makkelijk gezegd is want ik heb ook wel eens dagen dat ik niet kán lachen maar over het algemeen is blij zijn naar mijn idee heel leuk!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik weet niet hoe leuk blij is waarschijnlijk heb je dan het gevoel dat je heel de wereld aan kan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blij zijn is heel leuk.
En wat ik dan doe?
Heel leuk blij zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik kan me niet heugen wanneer ik nou echt blij ben geweest...ik lach wel elke dag dus ik leef ook elke dag...maar echt blij?? mmmm nee...ik weet het niet meer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
blij zijn is een van de fijnste ervaringen die ik ken...

en wat ik dan doe?

lachen, dansen, huppelen, glimlachen, zingen, glimlachen, neuriën, glimmen, juichen...
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het woord leuk betekent:

prettig om te zien of te horen
vb:wat een leuke jurk heb je aan
synoniemen: fraai mooi
tegenstelling: lelijk

waar je om kunt lachen
vb:ik vind dit een leuke grap
synoniemen: grappig komisch amusant
tegenstellingen: serieus ernstig

Blij zegt iets over je stemming in de zin van "aangenaamd gestemd zijn". Iets leuk vinden is dan de oorzaak van "Blij" en omdat leuk persoonlijk is maakt het niet uit Hoe leuk. Van Leuk wordt je altijd blij.

Toegevoegd op 22-06-2009 00:12:55
Mr. Bean is ook altijd blij ;o)

Toegevoegd op 22-06-2009 00:18:51
Naast deze taalkundige analyse schiet me wat te binnen. Leuk is een plaats in Zwitserland met een prachtig kuurbad/zwembad (Leukerbad). Zwitserse vrienden namen ons eens mee naar Leukerbad. Vanuit het binnenzwembad kon je naar buiten zwemmen en daar was je omringd door bergen. Dit was de meest spectaculaier ervaring die ik ooit heb gehad en de gedachte eraan maakt me nog steeds blij!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blij-zijn is elk moment in de dag dat het geluk je even aanraakt, en als je je daarvoor openstelt, ben je vaak blij op een dag. Er zijn zo ongelooflijk veel kleine dingen die je blij kunnen maken - maar je moet ze wel kunnen zien, en even de tijd nemen om het je te realiseren.
Zelfs in periodes dat ik ongelukkig en/of verdrietig was, kon ik toch even stilstaan en "aan de rozen snuffelen", zoals de engelsen dat zo mooi zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
blij zijn is geen zorgen hebben, geen zorgen om jezelf en geen zorgen om wie je lief hebt. Blij is voor mij rust; een dag dat de telefoon niet gaat. Een dag dat de wereld kan draaien zonder de hulp van mij.

Toegevoegd op 22-06-2009 00:32:18
Wat ik dan doe? Tsjaa....dat is mijn probleem....films kijken en genieten van de rust.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heerlijk om blij te zijn! Als ik blij ben dan zing ik of neurie ik, niet de hele dag natuurlijk..... Maar als ik blij ben lach ik ook en voel ik me gewoon goed!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 YESSS.... leuk hè...blij zijn?
Ik ben elke dag blij dat ik (bijna) nooit chagrijnig ben!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik blij ben, dan huppel ik, aan de binnen- en aan de buitenkant. Levensvreugde!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik blij ben dan voel ik vlinders in mijn buik en heb ik zin om allemaal leuke dingen te doen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn prachtige kleindochter van 1 jaar met schitterende grote bruine ogen is zo leuk daar word ik helemaal blij van!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hihihi... wat een dotje!!! +1
Heel leuk, ik denk dat het ook gezond is (vooral mentaal dan). Maar ik vind het wel goed dat mensen ook verdrietig of een andere emotie kunnen zijn/tonen want anders zou de wereld een stuk saaier zijn.
Het is wel super leuk om blij te zijn!