Puisten: hoe verwijder ik de rode puntje die na de puist op de wang staan?

Puisten: ik heb niet echt puistjes in mijn gezicht maar wel de rode puntjes/littekens op mijn wangen. Ze verdwijnen echter wel, dit pas na drie weken. Is er geen middel om dit proces te versnellen? Veel dank!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (7)

Scalpel? Anders toner (soort mascara die jaja voor meiden is maar perfect werkt)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voortaan liever geen puistjes uitknijpen, hierdoor kunnen littekentjes ontstaan. Maar wil je dit toch doen - omdat er bijv. vel spanning op je huid staat - doe dan een beetje alcohol (handgel) op de plek, dit voorkomt ontstekingen ed.

Toegevoegd na 29 seconden:
Calendulan (zalf) wil ook wel helpen om de roodheid te verminderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Littekens vervagen heel goed met bio-oil dit kun je kopen bij kruidvat of etos!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Biodermal littekencrème
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je met die puntjes van die hele kleine rode adertjes bedoelt, dan kun je ze niet zelf weghalen. Mijn ex heeft ze weg laten laseren. En dat werkte perfect. Is in principe een verkleinde vorm van couperose.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ze maskeren met een camouflagestiftje van huidskleur die je bij een winkel kunt kopen met spullen voor huidverzorging. Het nadeel is dat de huid op het te retoucheren plekje wel dichtgesmeerd wordt wat mogelijk niet goed is voor een genezingsproces.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De drogist kan je aardig advies geven op dit gebied. Er zijn ook verschillende middeltjes voor. Mocht dit je niet helpen, kan een bezoekje aan de schoonheidsspecialiste je ook verder helpen, deze hebben ook speciale behandelingen om littekens en rode vlekjes te laten vervagen.
Succes!

Toegevoegd na 33 seconden:
Ow....en niet zelf gaan knijpen, dat is eigenlijk het laatste wat je moet doen.