Vergoedt de verzekering tegenwoordig nog ooglidcorrecties?

Ik ben een dertiger en heb altijd leuke dakjesogen gehad, niks mis mee. Maar tegenwoordig als ik moe ben of net wakker ben, zijn mijn ogen zo klein dat ik niet eens mijn lenzen in krijg. Mijn gezichtsexpressie is ook een beetje sip geworden, maar goed, hier spreekt een ijdele vrouw. Iemand vroeg laatst of ik allergisch was voor iets ivm opgezwollen oogleden, en mijn zoontje- op zoek naar sensatie en altijd in voor een goeie grap, vraagt of ik een klap op mijn ogen heb gehad. Mijn oogleden hangen op mijn wimpers. Mijn wimpers zijn niet meer te zien. Zou de huisarts mij een ooglidcorrectie gunnen en wordt zoiets met de huidige bezuiniging vergoed?

Toegevoegd na 2 minuten:
trouwens, ook als ik NIET moe ben zijn mijn wimpers niet meer te zien, echt...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Veel verzekeringsmaatschappijen dekken het als je pupil tenminste voor een bepaald percentage bedekt wordt in 'ruststand'. Dan is het medisch noodzakelijk, want dan ga je ook slechter zien. Dus bel je verzekeraar en ga langs bij de dokter. En anders: sparen maar...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Hangt erg van je verzekering af, maar je kan toch altijd in gesprek gaan met je h.a en info inwinnen, je kan altijd nog besluiten het wel/niet te doen en hoe je het dan betaald
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgen mij wel als het echt vervelend is dan mag het wel ik zou het nog een keer navragen bij de huisarts zelf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oogliccorrectie zit niet meer in de basiszorgverzekering. Wel hebben sommige verzekeraars dit in hun aanvullende pakket opgenomen. Vraag eens na bij jouw verzering of check de polisvoorwaarden indien je een aanvullende verzekering ook hebt afgesloten.
amc
13 jaar geleden
Toevallig heb ik een week of twee geleden nog even gecheckt wat er door mijn verzekering vergoed wordt, en het viel me op dat een ooglidcorrectie -mits enigzins medisch noodzakelijk- onder mijn verzekering valt.
Maar jouw verzekering is de mijne niet, dus lees je polis er even op na of bel je verzkeringsmaatschappij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een i phone heeft geen knopjes...
Ligt aan hoe erg je er last van hebt hoelang je er al mee rondloopt enz..