is er iemand bekend met ventolin? Kun je daar diarree van krijgen.

Ik ben 28 weken zwanger, gebruik sinds een kleine week ventolin en heb last van diarree en buikpijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.5K

Het beste antwoord

In het Farmacotherapeutisch Kompas wordt diarree als mogelijke bijwerking niet genoemd. Dan kun je zo goed als uitsluiten dat Ventolin (salbutamol) diarree veroorzaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De bijwerkingen van Ventolin voorzover nu bekend kunnen zijn:
-beven
-spierkrampen
-gespannen gevoel
-perifere vasodilatatie (verwijding vaten)
-toegenomen hartfrequentie
-a-ritmieen (onregelmatige hartslag)
-tachycardie (abnormaal versnelde hartslag)
-hartfibrillatie (het zeer snel en ongecoördineerd samentrekken van de hartspiervezels meestal in de boezems, hartkamerfibrillatie is dodelijk)
-hoofdpijn
-misselijk
-toegenomen transpiratie
-allergische reactie zoals angio-oedeem,urticaria (extreme vochtophoping, netelroos)
-brocho-spasmen (verkramping bronchiën)
-hypotensie (te lage bloeddruk)
-collaps (totale instorting van de werking van het lichaam)
-hyperactiviteit
Bij volwassenen zien we dan ook nog, hoewel zelden, hallucinaties
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bel met de huisartsenpost. Ik zie dit op internet niet bij de bijwerkingen staan. Mijn zoon gebruikt Ventolin en van hem ken ik dit ook niet als bijwerking. Bovendien ben je zwanger en dan moet je nog eens extra voorzichtig zijn met zulke dingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nooit van gehoord, diarree en buikpijn van de Ventolin en ik heb het zelf gebruikt. Misschien hebben je klachten niets te maken met de Ventolin, want voor zover ik weet kan je dat gewoon gebruiken tijdens zwangerschap.

Misschien moet je ook even kijken naar je dieet van de afgelopen week. Het kan ook zijn dat je bijvoorbeeld niet meer tegen bepaald voedsel kunt door je zwangerschap. Veel koolsoorten kunnen tijdens de zwangerschap ook darmklachten veroorzaken, evenals lactose, of bijvoorbeeld witbrood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Diarree en buikpijn komen momenteel ook veel voor in de vorm van buikgriep. Dat heerst op veel scholen, ons gezin heeft er ook al last van gehad.