Is XTC toegestaan in nederland?

Tot hoevere is XTC gebruik toegestaan. Is het wel echt verboden wettelijk gezien?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.7K

Antwoorden (7)

Handel in XTC is verboden maar bezit voor eigen gebruik wordt gedoogd. Dat is 3 pillen als ik et goed heb.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee dat is het niet.
in de regel worden kleine hoeveelheden niet vervolgd.maar hier in de buurt is laatst een dealer gepakt die heeft van de recher een paar maanden cel gekregen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is echt verboden, je kunt er gewoon voor opgepakt wprden vandaag nog met biologie gehad
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan voor elke pil worden opgepakt, het is 100% wettelijk verboden.
Maar in de praktijk word eigen gebruik vaak wel gedoogd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En geloof jij al die antwoorden?

Sommige mensen denken onterecht dat XTC een onschuldig middel is. Ieder jaar overlijden er mensen na het gebruik van XTC. Meestal zijn dat jongeren.

XTC valt in Nederland onder de Opiumwet in de categorie harddrugs. Het produceren, verhandelen en bezit van XTC is verboden en wordt streng bestraft.
Dus ook het bezit!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Dus ook het bezit!!" Dat is gewoon niet waar, bij controles van veel feesten (met politie) word eigen gebruik (1,2,3 pillen of een grammetje cocaine) afgepakt maar ze worden niet opgepakt en krijgen zelfs geen boete. Dus niks zware straffen bij bezit
Maar t blijft wel lekker!
Ot: het is 100% verboden maar kleine hoeveelheden worden gedoogd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
XTC valt onder hardrugs en is verboden.

However we wonen in nederland dus wat vandaag verboden is wordt over een aantal jaar wel verplicht ;-)

In de tussentijd wordt het bezit tot 3 pillen gezien als "eigen gebruik" en wordt je niet vervolgt (vaak wel in beslag genomen)
Veel mensen denken dat XTC heel slecht is en dat er heel veel doden van vallen. Het is echter erg dubbel want wat is slechter anderhalve fles wodka of een kat bier per dag of 1 pilletje ?
De ongelukken die ervan gebeuren zijn vaak het gevolg van combinatie met alcohol of XTC pillen die dat eigenlijk niet zijn maar andere stoffen bevatten. (laat dus je pillen altijd testen,of doe dat zelf)
Van alcohol worden mensen vaak agressief bij XTC gebruik juist het tegendeel.

Je zult schrikken van het aantal mensen dat regelmatig XTC gebruikt daardoor een heel leuk weekend hebben en gewoon functioneren in de maatschappij. Tot in de hoogste regionen zul je die mensen vinden en ze doen daar niemand kwaad mee.

Natuurlijk moet je erg oppassen en je goed laten informeren en als je verslavend gevoelig bent of te jong begin er dan gewoon niet aan.