Gaat slikken dan makkelijk of denkt men dat alleen?

Veel mensen gooien hun hoofd naar achteren als ze een pilletje slikken. Waarom doen ze dat? Als ik een aspirine neem doe ik dat niet en gaat het net zo makkelijk.
Als je gewoon je eten doorslikt doe je dat toch ook niet. Zit het tussen de oren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

Om medicijnen het makkelijkste in te kunnen nemen kun je het beste je hoofd iets voren buigen (kin richting je borst) hierdoor word je slokdarm iets wijder en heb je dus meer ruimte om het medicijn door te slikken zonder dat het vervelend voelt. Wanneer je je hoofd naar achteren buigt bij het innemen van je medicijnen word je slokdarm iets uitgerekt waardoor je opening van je slokdarm smaller word.
Dus altijd hoofd iets naar voren dat maakt het alleen maar makkelijker.
Ik heb voor jou ook nog een instructiefilmpje toegevoegd. Hopelijk heb je er iets aan, succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Nee dat gaat juist veel moeilijker. Om goed te kunnen slikken moet je je hoofd zelfs iets naar voren buigen.

Ik snap ook niet goed waar het vandaan komt, waarschijnlijk om het pilletje zo ver mogelijk naar achter in de mond te plaatsen alvorens te slikken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoofd naar achteren gooien doe ik ook bij het innemen van ee pil met water. Zo heb ik in ieder geval meer vertrouwen dat de pil met de slok water meekomt en niet achter in mijn keel blijft hangen (bang voor kokhalseffect)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zit de pil achterin je mond en proef je hem niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Messenslikkers (artiesten) doen hun hoofd naar achteren, omdat de luchtpijp dan recht is. Dan kan het met een slok water rechtdoor....
Maar het maakt in principe niet uit. Is een gewoonte die men geleerd heeft. Pillen zijnklein, dat merk je niet eens. Een cola drink je toch ook niet op door bij elke slok je hoofd naar achteren te gooien? Anders is het wel een geinig gezicht van de zomer op de terrassen:-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zwaartekracht, denk ik zelf. Dat pilletje moet naar achter zakken, dus hou je je hoofd naar achter zodat hij vast richting keelgat zakt.
Geen idee of het eigenlijk wel zo werkt, maar voor mijn gevoel wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat men zoals je zelf al zegt tussen de oren heeft zitten dat het dan makkelijker gaat.
Is echt maar een idee. Je kan iets doorslikken terwijl je op je kop staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De apotheek adviseerd om eerst een slok water te nemen,dan de tablet in de mond en water,dan VOOROVER en slikken,dan is je keel verder open,waarom iedereen achterover doet? mss lijkt dat makkelijker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
IK zie dat ook veel mensen doen. Ik denk dat ze het idee hebben dat de zwaartekracht zijn werk moet doen. Echter, veel medicamenten, zeker capsules drijven op water waardoor het veel logischer is om je hoofd juist flink voorover te houden. Dan gaat eerst het medicijn de slokdarm in, gevolgd door de slok water. 'Officieel' wordt dan ook aangeraden om het hoofd voorover te houden bij het slikken van medicijnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pillen als aspirines (dus niet dragees) hebben de neiging om op mijn tong te blijven plakken, ook als ik er nog water achteraan slik.
Om die reden heb ik mezelf geleerd om eerst een slok water te nemen en dan met het hoofd in de nek de pil in het slokje te gooien.
De pil blijft dan niet plakken. Het is dus niet dat de pil te groot zou zijn voor het keelgat (ik heb per ongeluk wel eens grotere dingen doorgeslikt), maar de ruwheid waardoor hij blijft steken.