Wat zijn de voordelen van "goed ogend" te zijn?

Een inkoppertje met dank aan chx ;)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goeie vraag!

Het beste antwoord

Je kan er leuk uit zien, maar ben je dan van binnen net zo leuk. Ik zag eens een heel mooie vrouw, maar toen ze begon te praten, had ik gegeten en gedronken. Goed ogend zijn is leuk als je dat echt bent, maar je levensvisie en je kijk op de wereld , je karakter zeggen zoveel meer. Het is leuk om goedogend te zijn maar, maar ik denk dat je voorkomen, goed verzorgd, een open karakter een mooie persoonlijkheid dus iets verder komt. De foto van een goed ogend persoon kan er geweldig uitzien, maar ik beleef de foto van het hart. Niemand is lelijk maar mooi op de eigen manier en het eigen zijn, ja zelfs jong en oud. Mooi is betrekkelijk maar de schoonheid van het hart, zegt iets van jouw, mensen kunnen dat erg waarderen. Bovendien wat de èèn mooi vind hoeft de ander dat niet te vinden. Een oude vrouw kan een heel mooi mens zijn, verstandelijk gehandicapte mensen kunnen mooi bezielde mensen zijn, en ondanks de prednisonface kan de zieke een heel mooi mens in vrede zijn. Er zijn verschrikkelijk veel mooie mensen zoalng je hun hart verstaat. Dat zijn de mensen waarop ik een oogje heb. Addy
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je wordt in het oppervlakkige eerder geaccepteerd, omdat het niet vervelend is om naar te kijken.
Als het gedrag en persoonlijkheid anders zijn dan valt dat na verloop van tijd vanzelf weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een beter salaris en meer gedaan krijgen als je althans een beetje basisvaardigheden hebt op het gebied van communicatie. Schoonheid alleen en geen inhoud heb je niet zo veel aan. Okay blij zijn dat je tenminste mooi bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je er goed uitziet dan gaan sommige deuren vanzelf open, dat zijn dezelfde deuren die je nog niet open krijgt met een bulldozer als je er niet goed uitziet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben er van overtuigd dat het leven makkelijker is.
Je wordt sneller aangenomen, bent graag gezien en mensen willen je graag ''erbij" hebben. Je trekt meer aandacht en wordt niet over het hoofd gezien.
Als daarachter een lelijk karakter schuil gaat, kun je
natuurlijk hard vallen.
Maar je komt sneller ergens 'binnen'. Je hebt zogezegd
een stapje voor.

Toegevoegd op 19-06-2009 00:05:53
stapje = streepje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het klinkt erg vrouw(on)vriendelijk, maar mijn vrouw gaat altijd naar de autogarage bij problemen.
Zij wordt echt sneller geholpen dan ik...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die voordelen zijn zeer betrekkelijk wanneer men ontdekt dat de binnenkant niet minstens even mooi is. Goed ogend zegt alleen iets over de waardering van de buitenkant, in de ogen van de ander. Ik leer mensen graag kennen om hun binnenkant, die vind ik vele malen interessanter.

Ik zie het als kortzichtigheid om mensen op hun uiterlijk te beoordelen. Schoonheid zit van binnen en niet van buiten. Noem het een dooddoener, maar dat is uiteindelijk waar het echt om gaat.