Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan vermoeidheid een gevolg zijn van slechte conditie?

Als ik bijvoorbeeld 10 of 11 uur slaap voel ik me nog niet uitgerust. Mijn conditie is wel heel erg slecht momenteel, ik doe al een paar jaar niet meer aan sport.
Dus mijn uithoudingsvermogen is ook slecht, maar kun je dan ook vermoeidheid hebben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Conditie is erg belangrijk Daardoor wordt je lichaam en geest gezond en zal je sneller uitgerust raken.
Het lichaam went ook aan veel of weinig slaap.
Als je altijd veel slaapt heeft je lichaam dat nodig. Als je minder gaat slapen gaat het lichaam daar aan wennen en zal je minder slaap nodig hebben.
Advies: zorg dat je 8 uur gaat slapen en hou dat een tijdje vol. Daardoor zal je lichaam er aan gaan wennen, zal je beter gaan slapen en uitgeruster raken.
Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja hoor. Het een staat niet los van het ander. Het gaat hier om de totale conditie van het lichaam (en van je geest)

Het voorjaar komt eraan. Frisse lucht. Langere dagen. Ga iets doen. Pak de fiets, zorg voor buitenlucht. Sport. Langzaam aan. Dan komt die balans wel weer teug.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die problemen had ik toen vroeger ook maar blijkbaar zat het probleem veel dieper en had ik een zeer ernstige zeldzame bloedziekte. Ook al sliep ik 10 uur bleef ik moe conditie was zwak en deed ook al 2 jaar of meer niet meer aan sport. Vermoeidheid kunnen zoveel verschillende richtingen uit gaan , zowel van slechte conditie dan zou je daaraan moeten werken of ziekten tot zeldzame ziekten. Ik raad je dan ook sterk aan om even een bloedcontrole te laten uitvoeren en laten controleren op , hemoglobine (rode bloedcellen), trombocyten (bloedplaatjes) , leukocyten (witte bloedcellen)