Ik word weleens verwaand genoemd, maar ben gewoon onzeker , wat kan ik doen?

Ik vind het echt vervelend als ik verwaand genoemd word, dat ben ik echt niet maar ik durf gewoon mensenniet zo snel te begroeten ofzo die ik niet echt ken, wat kan ik daar aan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Gewoon niets van aantrekken van wat anderen van je (zouden kunnen) denken. Daar wordt het leven alleen maar ingewikkelder van.
Als mensen denken dat je arrogant bent, en jij weet dat dat niet je bedoeling is, dan is dat hun probleem!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het enige wat je kunt doen is toch proberen te begroeten. Als steek je even je hand op. Hoef je niks voor te zeggen. Je zult merken hoe positief mensen je zullen beoordelen. Dat werkt heel stimulerend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Besef dat mensen je alleen van buiten zien, en dus niet kunnen "zien" dat je je eigenlijk onzeker voelt. Als je niet veel groet, lacht en een beetje introvert bent, kan dat overkomen als arrogant.

Ik had het zelf vroeger ook wel. Ik ben mezelf op een gegeven moment gaan verplichten anderen te groeten, en eigenlijk groeten ze altijd vriendelijk terug.

Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doordat je onzeker bent neem je waarschijnlijk zonder het zelf in de gaten te hebben een soort van afstand van andere mensen, je bouwt een muur om jezelf heen. Mensen kunnen dit opvatten als verwaant, omdat je hen dus geen aandacht WIL geven, denken zij. Maar de realiteit is dat het juist niet durft. Probeer heel gewoon tegen mensen te doen, alsof je ze wel goed kent (ook al is dit niet zo). Lach veel en probeer je meer op je gemak te voelen bij andere mensen. En trek je natuurlijk niks van andere mensen aan, ga lekker je eigen weg en maak zelf je keuzes. Dit word altijd veel meer gewaardeerd dan iemand die iedereen maar na aapt .
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, ja die van jou is ook heel goed :D (jvdl!!)