Wat is een manier om snel te groeien?

Ik ben erg klein en wil graag groeien want ik word er ook mee gepest, weet iemand een tip, hoe je snel groeit ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.5K

Antwoorden (6)

Gezond en genoeg eten en goed in beweging blijven dat is alles wat je nodig hebt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is niet echt te stimuleren (genetisch bepaald). Maar gezond eten, voldoende bewegen en een goede nachtrust zijn wel belangrijk.

Ik weet niet hoe oud je bent en of je je groeispurt al hebt gehad?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
*Te snel gelezen, zie dat je je leeftijd vermeld hebt.
Die zijn er niet. Je dikte heb je nog wel enige invloed op , maar je lengtegroei kun je echt vrijwel helemaal niet beïnvloeden (of eigenlijk alleen negatief ; door heel slecht te eten en te slapen).

Om te groeien en je groeipotentieel te halen , is het belangrijk dat je goed eet, regelmatig beweegt en voldoende slaapt (want tijdens je slaap maak je de noodzakelijke groeihormonen aan). In de periode echter waarin dat het belangrijkst is, is dat de taak van de ouders daar op toe te zien.
Als je nog niet helemaal bent uitgegroeid (meisje onder de 14, 15 jongen onder de 18,20) kun je zelf dus nog lijken of daar iets aan mankeert, en in elk geval zien te voorkomen dat je dat potentieel NIET haalt.

Maar een reus zul je vermoedelijk niet worden als je nu al zo klein bent. Je zult dus ook moeten leren je eigen lengte te accepteren en daar mee om te gaan. Een zelfverzekerde houding laat je vaak alleen al een stuk 'groter' lijken, en je moet ook voor ogen houden dat lange mensen beslist niet beter zijn dan kleine. Ik zei altijd : de groeienergie kan maar een keer gebruikt worden : OF voor je hersens OF voor je lijf ;-) (Mijn dochter is inmiddels 15 en heeft op en haar na de 1.60 gehaald- langer zal ze niet worden).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hou vol, nog even ...dan begint je groeien in een versnelling te rakn. Iets groter worden dan je moeder, dat is ongeveer de richtlijn. Je bent 13. Over 2 jaar speelt deze vraag niet meer. Wedden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer het van de positieve kant te zien.

ok het is rot. kan het weten heb het zelf ook mee gemaakt. ik was op die leeftijd 1.40 1.45 denk ik in ieder geval onder de 150. ben nu 1.64.

als je ergens heen gaat attractie park ofzo iets.
kan je voor een kinderkaartje naar binnen. hebben ik en me ouders tot me 16/17 volgehouden. was de sport om-te kijken of het lukte. en 9 van de 10x lukte het ook.

dat ik 19 was en ik rokend (weet het is slecht) over straat liep. kwam er een oudere 65+ vrouw me tegemoet lopen. zegt ze zo jij bent wel heel erg jong om te roken. ik echt zo van hoezo? hoe oud denk u dat ik ben. dacht ze dat ik 11jaar was. ik heb me daarna rot gelachen met me moeder. moet nog steeds af en toe me rijbewijs laten zien.

de meesten denken nog steeds dat ik onder de 18 jaar ben. zo-van je bent wel erg jong om 2 kinderen te hebben.
ok ik ben 28.

is me vorig jaar over komen word er aangebelt wordt er gevraagd of me moeder thuis is. dus ik zegt nee die is niet thuis. de hoofdbewoner dan. uh ja dat ben ik zelf. zijn ogen rolde er bijna uit. was iemand van het nuon dacht ik.

en zo kan ik nog wel even door gaan.

Toegevoegd na 4 minuten:
er is geen manier voor om sneller te groeien.
maar erfelijkheid speelt ook een rol.
dus het telt ook mee hoe groot je ouders zijn.
zijn die ook niet heel groot zal jij dat ook niet worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Let maar eens op, mensen die altijd maar water drinken, hele dag met flesje water lopen zijn meestal behoorlijk lang. Als je veel water drinkt, wil dat in sommige gevallen wel eens een positief gevolg hebben. Ik heb dit horen vertellen, maar geloof het wel want ik heb er wel eens op gelet

suc6